امام خمينی(ره) با ورود به صحنه سياست جهانی روح تازه‌ای به اسلام دميد
کد خبر: 1786206
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۳

امام خمينی(ره) با ورود به صحنه سياست جهانی روح تازه‌ای به اسلام دميد

گروه بين‌الملل: دنيای اسلام تحت تأثير انديشه‌های غربی به سمت انحطاط پيش می‌رفت اما امام خمينی(ره) با ياری مردمی كه خواستار اسلام بودند توانست دين حضرت محمد(ص) را بار ديگر احيا كند.

«سلمان تؤرك ائلی» رييس مسجد اهل بيت(عليهم‌السلام) در شهر «هاگن» آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: پيام امام‌خمينی(ره) پيامی جهانی و خطاب به همه مظلومان جهان بود تا برای آزادی و استقلال خود به‌پاخيزند و مبارزه عليه استبداد را آغازكنند، در واقع حركت انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) فقط مختص دنيای شيعه نبود بلكه تمام جهان اسلام با تأثيرپذيری از اين انقلاب توانست هويت اسلامی خود را بازشناسد.
تؤرك ائلی افزود: امام(ره) از اولين روزهای مبارزه خود عليه شاه از چهره شيطان بزرگ، آمريكا پرده‌برداشت و مبارزه خود را نه‌تنها با رژيم شاهنشاهی بلكه با تمام قدرت‌های مستبد و ظالم جهان اعلام‌كرد.
رييس مسجد اهل‌بيت(عليهم‌السلام) انقلاب ايران را حركتی اسلامی و برای رضای خدا عنوان و اظهار كرد: زمانی كه امری برای رضای خدا انجام گيرد نتايج مثبتی به همراه خواهد داشت و انقلاب ايران با داشتن رهبری دينی و معنوی كه هدفی جز احيای اسلام نداشت توانست رژيمی را كه ادعای 2500 سال حكومت در اين مملكت را داشت به زانو درآورد و در كمال ناباوری دنيای استكبار بر اين نظام فاسد پيروز شود.
وی دور شدن از راه الهی را دليل سقوط امپراتوری‌های بزرگ دانسته و تأكيد كرد: امپراتوری‌های بزرگی چون عثمانی، روم و روسيه بعد از سال‌ها استيلا بر دنيا به دليل اختلافات داخلی از ميان رفتند چراكه اين حكومت‌ها نه برای اهداف الهی بلكه برای ارضای زياده‌خواهی‌های بشری بوده‌اند و چنين دولت‌هايی در نهايت ازهم می‌پاشند.
تؤرك‌ائلی با اشاره به ضرورت اتحاد در ميان مسلمانان گفت: رهبر انقلاب ايران، اسلامی را كه تحت سلطه بيگانگان، آرام آرام به سمت نابودی می‌رفت دوباره زنده كرد؛ اسرائيل با جمعيتی 5 يا 6 ميليونی درصدد بود و هست كه دنيا را فتح كند و مسلمانان فلسطين را از سرزمين مادری خود بيرون راند اما امام(ره) روحيه مقاومت را در مسلمانان زنده كرد و اگر امروز مردم فلسطين با قدرت و اميد بيشتری به مبارزه ادامه می‌دهند نتيجه تلاش‌های رهبر انقلاب برای احيای روحيه پايداری در برابر ظالمان است.
وی افزود: مسلمانان علی رغم تعدادشان در جهان سعی نمی‌كنند كه به خود متكی باشند، اگر همه كشورهای اسلامی همچون ايران در برابر آمريكا و استكبار قدعلم می‌كردند و اجازه نمی‌دادند كه اين كشورها بر جان و مال و ناموس آن‌ها حاكم شوند امروز رژيم صهيونيستی به خود اجازه نمی‌داد دنيا را تهديد كند؛ شجاعت امام خمينی(ره) در برابر ظلم ظالمان بهترين نكته‌ای است كه هر مسلمانی بايد از آن درس گيرد.
رييس مسجد اهل‌بيت(عليهم‌السلام) شهر «هاگن» آلمان سياست‌های تركيه در قبال استكبار جهانی در سال‌های اخير را مثبت ارزيابی كرده و تصريح كرد: دولت تركيه در چند سال اخير مواضع محكمی در قبال جنايات اسرائيل و زورگويی‌های آمريكا اتخاذ كرده است و اگر دولت‌های قدرتمند مسلمان روش ايران و تركيه را در پيش گيرند مطمئن باشيد كه ديگر هيچ كسی نخواهد توانست به حريم مسلمانان تجاوز كند و يا اجازه توهين به اسلام را به خود بدهد.
وی شخصيت مردمی امام خمينی(ره) را از مهم‌ترين دلايل گرايش مسلمانان به وی دانسته و اظهار كرد: زندگی ساده اما افكار بزرگ رهبر انقلاب باعث شد تا علی‌رغم سياست‌های ضد اسلامی دنيای غرب و رژيم شاه، مردم به وی علاقمند شوند و اين علاقه تنها مختص مردم ايران نبود بلكه مسلمانان آزاده وی را به عنوان رهبری معنوی و دينی قبول كرده و هنوز هم پيرو راهش هستند.
تؤرك‌ائلی تلاش‌های غرب برای منحرف كردن ذهن جهانيان از شخصيت والای رهبر انقلاب اسلامی ايران را بيهوده عنوان و تصريح كرد: دنيای غرب علی‌رغم تبليغات گسترده برای پنهان نگاه داشتن شخصيت جهانی امام خمينی(ره) موفق به اين امر نشد چراكه امروز می‌بينيم افرادی از كشورهای اروپايی برای بزرگداشت مراسم ارتحال وی به ايران آمده‌اند كه اصالت اروپايی دارند و اين بدان معنی است كه گستره افكار امام‌خمينی(ره) به وسعت جهان است.
وی افزود: امام خمينی(ره) طرفدار صلح بود و اين موضوع دولت‌های استكباری را به شدت نگران كرده بود چراكه علی‌رغم تبليغاتی كه می‌كردند ديدند كه دنيا به روحيه و انديشه والای امام(ره) پی برده است به همين دليل سعی كردند با جنگ هشت ساله انقلاب نوپای ايران را از پا بيندازند و در ضمن دو كشور اسلامی را در مقابل هم قرار دهند اما مقاومت مردم ايران در اين جنگ به‌گونه‌ای بود كه همه دشمنان نااميد شدند و رهبر انقلاب بازهم توانست پيروز ميدان شود.
سلمان تؤرك ائلی در خاتمه سخنان خود از همه مسلمانان شيعه و سنی خواست تا با كنار گذاشتن اختلافات مذهبی، دنيای اسلام را با تكيه بر آرمان‌های رهبر انقلاب ايران بنيان نهند و اجازه ندهند كه اسلام با تفرقه‌افكنی‌های دشمنان به خطر بيفتد.
حاج سلمان تؤرك‌ائلی در تركيه متولد شده و اكنون مقيم آلمان است، وی از شيعيان فعال شهر هاگن است و در فعاليت‌های دينی و اسلامی مشاركت می‌كند، در حال حاضر رياست مسجد اهل‌بيت(عليهم‌السلام) در هاگن را به عهده دارد.
captcha