جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل برگزار می‌شود
کد خبر: 1799696
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴

جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل برگزار می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره سراسری فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در اردبيل برگزار می‌شود.

«كريم عظيمی‌ججين»، مسئول دبيرخانه اين جشنواره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، گفت: اين جشنواره به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل و به مناسبت ميلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) همزمان با دهه كرامت، در اردبيل برگزار می‌شود.
وی هدف از اين جشنواره را اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعاليت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی در ارتباط با سيره ائمه معصومين به‌ويژه حضرت امام رضا(ع) و گراميداشت توليدكنندگان آثار فرهنگی و هنری در زمينه فرهنگ و هنر دينی عنوان كرد.
عظيمی اظهار كرد: جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی در قالب و مناسبت‌های مختلف ولادت و ولايت و شهادت حضرت امام رضا(ع)، در دو بخش مديحه و چاوشی‌خوانی برگزار خواهد شد كه بخش چاوشی‌خوانی بطور ويژه و با رويكرد بازآفرينی سنت ديرينه چاوشی‌خوانی كه در بدرقه و استقبال زائرين اماكن متبركه اجرا می‌شد، برگزار می‌شود.
يادآوری می‌شود، علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پانزده شهريورماه سال‌جاری در بخش مداحی و چاوشی‌خوانی به صورت وی اچ اس، وی سی دی و نوار صوتی به همراه اشعار قرائت شده به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
يادآوری می‌شود، زمان برگزاری جشنواره چهارم و پنجم آبان‌ماه سال‌جاری است.
captcha