نهادينه كردن آموزه‌های قرآنی بين نسل جوان نياز به حركتی منسجم و اصولی دارد
کد خبر: 1805827
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵

نهادينه كردن آموزه‌های قرآنی بين نسل جوان نياز به حركتی منسجم و اصولی دارد

گروه سياسی و اجتماعی: برای نهادينه كردن آموزه‌های قرآنی بين نسل جوان بايد همه علما، اساتيد و بزرگان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با محوريت خانواده‌ها حركتی منسجم و اصولی را آغاز كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، ماموستا «حسام‌الدين مجتهدی»، امام جمعه شهرستان سنندج در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته سنندج با اعلام اين مطلب گفت: نياز به آشنايی جوانان و نوجوانان با آموزه‌های اخلاقی دين مبين اسلام و ترويج واجبات و شرايع اسلامی نياز به اين حركت را دو چندان می‌كند.
وی ترك واجبات، پيروی از فرهنگ منحط غرب، دوری از آموزه‌های دينی و مكان‌های مذهبی و احساس غريبی با قرآن كريم را از مهم‌ترين آفاتی معرفی كرد كه جوانان جوامع اسلامی در معرض آن قرار گرفته‌اند.
ماموستا مجتهدی در ادامه بار ديگر بر انجام واجبات و طاعات و عبادت الهی و امر به معروف و نهی از منكر در جامعه تأكيد كرد.
ماموستا مجتهدی با اشاره به مشكلات و معضلات جوانان جامعه در امر ازدواج از خانواده‌ها خواست كه با تأسی از سيره و مكارم اخلاقی پيامبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) زمينه‌های ازدواج آسان را برای پسران و دختران جوان فراهم كنند.
وی با اشاره به آغاز هفته سلامت و رشد شاخص‌های سلامت در استان گفت: رشد و بالندگی و سربلندی مسلمانان در زمينه‌های مختلف در گرو سلامت جسمی و روحی و آمادگی همه جانبه افراد جامعه اسلامی است.
ماموستا مجتهدی با اشاره به احاديث و رواياتی از پيامبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به اهميت سلامت و توجه به سالم‌سازی جامعه اسلامی از ناپاكی‌ها تأكيد و بيان كرد: مصون كردن جوانان از اعتياد و ديگر منكرات در جامعه و احساس مسئوليت همگانی در اين زمينه بر همگان امری واجب و ضروری است.
امام جمعه سنندج در بخشی ديگری از خطبه‌های اين هفته ماه شعبان را ماه عبوديت و طاعت الهی خواند و يادآور شد: در ماه شعبان مسلمانان با انجام مستحبات در كنار واجبات شرعی بر آمادگی خويش جهت انجام فرايض ماه رمضان افزوده و با خلوصی هرچه بيشتر به پيشواز رمضان می‌روند.
captcha