قاری ايرانی؛ نفر نخست مسابقات بين‌المللی قرآن شبكه ماهواره‌ای الكوثر
کد خبر: 1828573
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲

قاری ايرانی؛ نفر نخست مسابقات بين‌المللی قرآن شبكه ماهواره‌ای الكوثر

گروه بين‌الملل: «جاسم موسوی» قاری ايرانی نفر نخست دومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن در رشته تجويد شبكه ماهواره‌ای عرب‌زبان «الكوثر» شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الشروق آنلاين»، در دومين دوره مسابقات بين‌المللی تجويد قرآن شبكه الكوثر كه متسابقين به صورت تلفنی و زنده آياتی از قرآن كريم را قرائت می‌كردند، جاسم موسوی از ايران، زكريا عثمان حمامة از الجزاير و محمد احمد السيد حميدة از مصر رتبه‌های اول تا سوم را كسب كردند و به ترتيب چهار هزار دلار، سه هزار دلار و دو هزار دلار جايزه دريافت می‌كنند كه مراسم اهدای جوايز و هدايا به نفرات برتر اين مسابقات به زودی برگزار می‌شود.
اين مسابقات از ابتدای ماه مبارك رمضان آغاز شد و در آن هر شب از ساعت 21:30 به وقت تهران متسابقينی از ايران و كشورهای مختلف عربی ـ اسلامی و اروپايی با نظارت كميته داوران به صورت تلفنی آياتی از قرآن را تلاوت می‌كردند.
مرحله نخست اين مسابقات در روز 24 ماه مبارك رمضان به پايان رسيد و مرحله دوم از 24 تا 28 ماه رمضان برگزار شد، كه در پايان جاسم موسوی از ايران، زكريا عثمان حمامة از الجزاير و محمد احمد السيد حميدة از مصر از سوی كميته داوران به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.
شبكه ماهواره‌ای الكوثر داوران بين‌المللی برجسته‌ای را برای اين مسابقات انتخاب كرد كه از جمله آنان می‌توان به «ابوالعينين شعيشع» رئيس اتحاديه قاريان مصر، «كريم راجح» داور بين‌المللی سوريه و «عبدالرسول عبايی» استاد و پيشكسوت قرآنی كشورمان اشاره كرد.
captcha