جشنواره مديحه‌سرايی و چاوش‌‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود
کد خبر: 1831897
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۳

جشنواره مديحه‌سرايی و چاوش‌‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود

چهارمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوش‌‌خوانی، از جشنواره‌های استانی هفتمين جشنواره فرهنگی بين‌المللی امام رضا چهارم و پنجم آبان جاری در جوار آرامگاه امامزاده سيد سليمان مشكين‌شهر اردبيل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مركز خبر حوزه اظهار كرد: اين جشنواره دو روزه در راستای جشنواره فرهنگی بين‌المللی امام رضا (ع) (كه در دهه كرامت در 30 استان كشور با 30 موضوع مختلف) برگزار می‌شود كه بخش چاوشی‌خوانی و مديحه‌سرايی به دليل پيشينه تاريخی و فرهنگی اين موضوع در اردبيل اجرا می‌‌شود.
«كريم عظيمی‌مجد» افزود: تاكنون 50 اثر در قالب مديحه‌سرايی و چاوش‌‌خوانی در موضوعات ولادت، ولايت و شهادت امام رضا (ع) به صورت VCD و نوار كاست به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است.
نماينده دبيرخانه دائمی جشنواره امام رضا (ع) در اردبيل ادامه داد: اين آثار در مراحل ارزيابی است و پرداختن به موضوع فرهنگ رضوی، غنای شعر و قوت محتوا از عوامل موثر در ارزيابی آثار است.
وی گفت: به لحاظ فنی، داوران پيشكسوت و آشنای به اصول و فنون مداحی، متخصصان مسايل تاريخی و مذهبی، اساتيد موسيقی به ويژه موسيقی سنتی ايرانی حضور دارند تا آثار را به صورت دقيق مورد بررسی قرار دهند.
عظيمی‌مجد تصريح كرد: فراخوان اين جشنواره از طريق اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبيرخانه كانون‌های مساجد سراسر كشور اطلاع‌رسانی شده است.
وی در پايان بيان كرد: آثار برگزيده به صورت VCD با كيفيت عالی ضبط و به صورت گسترده در سراسر كشور منتشر خواهد شد.
captcha