ارائه آموزه‌های دينی و قرآنی در قالب هنر ضروری است
کد خبر: 1835570
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۴

ارائه آموزه‌های دينی و قرآنی در قالب هنر ضروری است

گروه فرهنگی: هنر اصيل‌ترين و با ارزش‌ترين وسيله برای بيان ارزش‌هاست و ضروری است آموزه‌های دينی و قرآنی در قالب هنر به جوانان ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، «عظيم ابراهيم پور»، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، شنبه 18 مهرماه در جمع هنرمندان استان اردبيل، گفت: هنر ابزاری تأثيرگذار در ارائه و بيان ارزش‌ها، به‌ويژه ارزش‌های دينی و اسلامی است و بايد هنرمدان استان با توجه به ريشه اعتقادی مردم استان اردبيل در قالب هنر به به ارائه ارزش‌های دينی بپردازند.
وی به برگزاری جشنوراه مراسم دينی و آيين‌های سنتی استان اردبيل اشاره و اظهار كرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف معرفی ظرفيت و قابليت‌های هنر بومی و شكوفا كردن آنها اين جشنواره را برای اولين بار برگزار كرد كه نتايج آن برای اهالی هنر و فرهنگ خوش‌يمن بوده است.
ابراهيم پور پيشينه بلند و عظيم تاريخی، فرهنگی و مذهبی استان اردبيل را يك زمينه مناسب برای اجرای برنامه‌های دينی و اعتقادی عنوان كرد و افزود: بايد آيين‌های دينی و سنتی استان اردبيل به‌ويژه آيين‌های عزاداری استان اردبيل از سوی هنرمندان مورد دقت بيشتری باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل تأثيرگذاری فرهنگ و هنر را در رشد و تعالی حوزه‌های مختلف اجتماعی يادآور شد و گفت: فرهنگ به عنوان زيربنای توسعه در قالب و آميختگی با هنر می‌تواند ترسيم‌كننده زيبايی‌ها و ابعاد باطنی دين و مذهب باشد.
ابراهيم پور از افزايش اعتبارات هنری استان اردبيل در طول دولت نهم خبر داد و افزود: اعتبارات فرهنگی در دولت نهم برای برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی و هنری چندين برابر نسبت به دولت‌های گذشته افزايش داشته و برنامه‌های فرهنگی استان از رشد چشمگيری برخوردار است.
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل به برخی از برنامه‌های اين اداره كل در طول سالجاری اشاره كرد و افزود: برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله جشنواره مديحه سرايی و چاوشی خوانی امام رضا(ع) و جشنواره حضرت علی اكبر(ع) در آينده نزديك در اردبيل برگزار خواهد شد.
captcha