جشنواره «مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی» در مشگين‌شهر برگزار شد
کد خبر: 1842111
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۵

جشنواره «مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی» در مشگين‌شهر برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر: چهارمين جشنواره «مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی» در محل امامزاده «سيد سليمان» فخرآباد از توابع مشگين‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، در اين همايش كه دوشنبه، چهارم آبان‌ماه با حضور مسئولان، مداحان، چاوشی‌خوانان و خادمين حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
در ابتدای اين جشنواره «عظيم ابراهيم‌پور»، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل هدف از برگزاری اين جشنواره سراسری را ترويج و اشاعه فرهنگ رضوی بين مردم و احيای سنت فرهنگی چاوشی‌خوانی اعلام كرد.
وی افزود: جشنواره رضوی، اتفاق بزرگ هنری در كشور است كه در سالروز ولادت امام رضا(ع) به‌طور همزمان در 30 استان كشور و 25 كشور جهان برگزار می‌شود.
ابراهيم‌پور تصريح كرد: در اين جشنواره سراسری برای هر استان مأموريتی در نظر گرفته شده است كه استان اردبيل جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی سراسری رضوی را عهده‌دار شده و آثار رسيده به دبير‌خانه توسط هيئت داوران بررسی شده است.
وی افزود: اختتاميه اين جشنواره پنجم آبان‌ماه در مقطع اول در امامزاده سيد سليمان و مقطع دوم نيز در مجتمع فرهنگی فدك اردبيل برگزار می‌شود.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل با اشاره به تاريخچه مداحی و عزاداری در اردبيل گفت: اردبيل در اين زمينه جز استان‌های برتر كشور است و در چنين حركت‌هايی هميشه پيشقدم بوده است.
captcha