آشنايی با بنياد بين‌المللی غدير استان اصفهان
کد خبر: 1857137
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۴

آشنايی با بنياد بين‌المللی غدير استان اصفهان

گروه فعاليت‌های قرآنی: تبيين، تبليغ و ترويج رويداد عظيم غدير خم و متوجه ساختن افكار و اذهان مسلمانان به عيد غدير خم، ايجاد همدلی و وحدت بين مسلمانان با محوريت غدير از جمله اهداف اين بنياد بين‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اصفهان، در سال 1382 با حضور حضرت آيت‌الله «خزعلی» و ديگر مسئولان استانی، حكم رياست بنياد بين‌المللی غدير استان اصفهان به حضرت آيت‌الله «يوسف طباطبائی‌نژاد» نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه اصفهان محول شد.
تبيين، تبليغ و ترويج رويداد عظيم غدير خم و توجه دادن افكار و اذهان مسلمانان به اين عيد، ايجاد همدلی و وحدت بين مسلمانان با محوريت غدير از جمله اهداف اين بنياد است.
پس از شروع كار و آغاز فعاليت دفتر بنياد در اصفهان آيت‌الله طباطبائی‌نژاد در احكام جداگانه‌ای ائمه جمعه شهرستان‌های استان را به رياست بنياد در هر شهرستانی منصوب و فعاليت بنياد غدير در شهرستان‌های استان نيز آغاز شد.
بنياد بين‌المللی غدير با توجه به معرفی اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگی جهان اسلام و سوابق درخشان فرهنگی و هنری و عشق و ارادت به اهل بيت عصمت و طهارت، در احياء امر غدير نيز فعاليت چشمگيری داشته است.
از جمله فعاليت‌های اين بنياد در سال 1387 می‌توان به چاپ 70 هزار برچسب با احاديث معصومين، چاپ 17 هزار پوستر و بنر متنوع ،چاپ 10 هزار جلد كتاب بر ساحل غدير شامل روايات و احاديث در مورد اهميت غدير و ادعيه روزانه با مشاركت شركت گاز استان اصفهان، توزيع 3 هزار كتاب خطبه غدير، برگزاری جشن بزرگ در روز غدير با هماهنگی هلال احمر در ميدان امام ، اجرای جشن‌های مختلف در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی با همكاری بنياد، انجام مصاحبه راديو تلويزيونی و مطبوعاتی در هفته ولايت، جشن عيد غدير در دفتر نماينده ولی فقيه با حضور معظم له همراه با مديحه‌سرايی و اهدای عيدی و جشن عمامه گذاری 100 نفر از طلاب در شب عيد غدير به دست مبارك حضرت آيت‌الله العظمی مظاهری و حضرت آيت‌الله طباطبائی با حضور مسؤلان از جمله استاندار و فرماندار اشاره كرد.
در سال 1385 نيز پس از دبيری و فعاليت حجت الاسلام والمسلمين «ارزانی» و «حسين پور» در اين بنياد، حجت‌الاسلام و المسلمين «دست افكن» از طرف آيت‌الله طباطبائی‌نژاد به عنوان دبير اجرائی اين بنياد در استان اصفهان معرفی شد.
captcha