رسانه‌ها در زمينه ترويج ازدواج، منطبق بر الگوهای اسلامی تلاش كنند
کد خبر: 1862022
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴
/ازدواج از ديدگاه قرآن و ارزش‌های اسلامی(8)/

رسانه‌ها در زمينه ترويج ازدواج، منطبق بر الگوهای اسلامی تلاش كنند

گروه اجتماعی: رسانه‌ها به ويژه رسانه ملی به دليل فراگيری و تأثيرگذاری بايد در زمينه فرهنگ‌سازی ازدواج صحيح و منطبق بر الگوهای اسلامی تلاش كنند.

حجت‌الاسلام «كاظم صديقی»، امام جمعه موقت تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب گفت: قرآن بر سهولت و آسانی امر ازدواج تأكيد دارد و از مسلمانان می‌خواهد طبق آيات قرآن، ازدواج را ساده و آسان برگزار كنند و از تشريفات اضافی و ظواهر بپرهيزند.
وی با تأكيد بر اينكه تقوا و اخلاق دو معيار اصلی اسلام برای ازدواج است، افزود: بر اساس دستورات قرآن و سيره ائمه اطهار(ع)، اخلاق و تقوا اركان اصلی امر ازدواج را تشكيل می‌دهند و كسی كه بر اساس اين ملاك‌ها ازدواج كند، خداوند او را در زندگی ياری و زمينه پايداری زندگی‌اش را فراهم می‌كند.
صديقی اظهار كرد: ازدواج‌های دانشجويی به عنوان نمونه‌ای از ازدواج‌های ساده و مورد نظر دين اسلام هستند و اين ازدواج‌ها به دليل سادگی و دوری از تشريفات و تجملات، می‌توانند الگوی مناسبی برای نسل جوان ما در زمينه ازدواج باشند.
وی تصريح كرد: اكثر جوان‌های كشور را انسان‌های مؤمن و متقی تشكيل می‌دهند كه پايبند اصول و ارزش‌های اسلامی‌اند و در زمينه ازدواج نيز غالب جوانان ما تابع شرع و احكام اسلام‌اند.
captcha