تجمع اعتراض‌آميز احزاب لبنان در محكوميت ساخت ديوار فولادی اطراف غزه
کد خبر: 1876870
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۱

تجمع اعتراض‌آميز احزاب لبنان در محكوميت ساخت ديوار فولادی اطراف غزه

گروه سياسی و اجتماعی: احزاب مختلف لبنانی ديروز، سوم بهمن‌ ماه با تجمع اعتراض‌آميز تحت عنوان «آزادی برای غزه و فلسطين» مقابل سفارت مصر در بيروت، اقدام حكومت مصر در ساخت ديوار فولادی در مرز با غزه به‌منظور جلوگيری از وصول كمك‌های مردمی به فلسطين را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لبنان، خالد حداده؛ دبيركل حزب كمونيست، ابراهيم حلبی؛ رييس جنبش مردمی، نمايندگان احزاب، اصناف و دانشجويان لبنان از جمله شركت‌كنندگان در اين تجمع اعتراض‌آميز بودند.
حكمت البای؛ نماينده حزب ناصری لبنان طی سخنانی، هم‌بستگی با فلسطين را در راستای اعتقاد به برداشتن محاصره غزه، تخريب ديوار فولادی، گشايش مرزها مقابل ملت فلسطين، پايداری، مقاومت و وحدت ملی دانست.
حداده، دبيركل حزب كمونيست لبنان نيز ديگر سخنران اين تجمع گفت: ما امروز در تجمع خود، نظام كنونی مصر را محكوم می‌كنيم اما با ملت مصر، شهدای ارتش مقاومت مصر در سال 1959، شهدای اين كشور در سال‌های 1967 و 1973 ميلادی و آزادی‌خواهان مصر و در رأس آن‌ها جمال عبدالناصر(رهبر ناسيوناليست و پايه‌گذار نهضت پان‌عربيسم در مصر) عليه دشمن اعلام همبستگی كنيم.
وی افزود: اين ديوار، ننگ است نه محاصره، چرا كه ملت پايدار فلسطين در برابر محاصره‌هايی شديدتر از اين ديوار، ايستادگی كرده‌‌اند.
دبيركل جنبش مردمی لبنان نيز طی سخنانی، كمك به ملت فلسطين را در برابر دفاعی كه فلسطين در رويارويی با دشمن صهيونيستی انجام می‌دهد، بی‌ارزش دانست و گفت: ملت فلسطين نه تنها از آب و خاك خود در برابر اسراييل غاصب دفاع می‌كند؛ بلكه محافظ تمام امت اسلام و عرب در برابر تاراج ارزش‌های عربی ـ اسلامی است، لذا ما خواستار توقف جنايت ساخت ديوار ننگ هستيم كه بيانگر حمايت كامل از دشمن صهيونيستی است و مرگ حتمی را نصيب ملت فلسطين در غزه خواهد كرد.
وی در ادامه سخنان خود از حكومت مصر خواست گذرگاه‌ها را برای وصول دارو، اغذيه و كمك‌های مردمی به غزه بگشايد تا جهان عرب دوباره شاهد مجد و عظمت جمال عبدالناصر باشد.
captcha