22 بهمن مايه تجديد حيات دين بود/ نهضت امام(ره) استمرار انقلاب پيامبر(ص) و قرآن است
کد خبر: 1885824
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۷

22 بهمن مايه تجديد حيات دين بود/ نهضت امام(ره) استمرار انقلاب پيامبر(ص) و قرآن است

گروه سياسی: خطيب جمعه اين هفته تهران در خطبه دوم با بيان اين‌كه راهپيمايی 22 بهمن مايه بهت و يأس دشمنان و تجديد حيات انقلاب و دين بود، تصريح كرد: نهضت امام(ره) استمرار انقلاب پيامبر(ص) و انقلاب قرآن و ولايت بود، بنابراين كهنه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين كاظم صديقی، امروز، 23 بهمن‌ماه، در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با توصيه همگان به تقوای الهی گفت: تقوا باعث می‌شود خدا، معلم بنده شود، به متقيان بصيرت می‌دهد؛«یِا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ یَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً» و زندگی بر ما آسان می‌شود؛ «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ یُسْرًا» چرا كه ريشه مشكلات و بن‌بست‌ها ناشی از عدم رعايت تقواست.
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپيمايی 22 بهمن، تصريح كرد: اين راهپيمايی نمايش وحدت، قدرت، معرفت، بصيرت، ولايتمداری، يكپارچگی و وحدت ملی در سراسر كشور بود و تعبيری را كه پيشاپيش رهبری معظم انقلاب مبنی بر اين‌كه با حضور حماسی، شرق و غرب مبهوت خواهند شد، محقق كرد.
خطيب جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه حضور ملت مايه بهت و يأس همه دشمنان، اميد مستضعفان و مايه تجديد حيات انقلاب و دين بود، اظهار كرد: اين شكوه و عظمت ظهور حيات و زندگی انقلابی و ظهور عمق اعتقادات دينی مردم بود.
صديقی ادامه داد: در تمام انقلاب‌های دنيا سال اول پيروزی انقلاب جشن گرفته می‌شود و به تدريج هم هويت انقلاب تغيير می‌كند و هم جشن‌ها كم‌رنگ می‌شود، ولی حدود 1500 سال از انقلاب پيامبر(ص) گذشته و هر روز اسلام تازه‌تر می‌‌شود و انقلاب و نهضت امام(ره) استمرار انقلاب پيامبر(ص) و انقلاب قرآن و ولايت بود، لذا كهنه نمی‌شود و سال به سال پرشورتر با ابتكارات نو ظهور و بروز می‌يابد.
امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم خاطرنشان كرد: شما دريای بی‌ساحل و قله‌ای هستيد كه دنيا نمی‌تواند به عظمت شما عروج كند و اين قله را فتح كند؛ شما ذوب‌شده در عظمت امام علی(ع) و ائمه(ع) هستيد و عظمت ملی شما كه همان عظمت ولايی و مذهبی شماست، جلوه عظمت پيامبر(ص) وائمه(ع) است.
وی بخش بعدی سخنان خود را به بيان پيام‌های راهپيمايی و حضور حماسی مردم اختصاص داد و اظهار كرد: پيام اول به دشمنانی بود كه تبليغات آن‌ها از زمين و آسمان مثل بمب می‌ريزد، ايجاد يأس می‌كنند و شبكه‌های ماهواره‌ای و جاسوس‌های آن‌ها همه جا حضور دارند و ملت نشان داد اين تبليغات نه تنها تأثيری در تخريب انسجام ملی و وحدت انقلابی ملت ندارد، بلكه نتيجه عكس داشت و چيزی جز تشكل بيش‌تر، احساسات برافروخته‌فر، گا‌م‌های استوارتر و حمايت بی‌سابقه‌تر مردم از انقلاب و ولايت نصيب دشمنان نشد.
خطيب جمعه تهران ادامه داد: از طرف ديگر اشخاصی در داخل گرفتار تخيل شده بودند و به مناسبت مسائل انتخاباتی، اينقدر جو آلوده شده بود كه عده‌ای فكر می‌كردند پيروزی متعلق به فرهنگ غرب و خورشيد انقلاب در آستانه غروب است؛ آن‌ها مصداق آيه «فَتَرَى الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِيهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِيبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ» بودند اما خدا آب پاكی را روی دست آن‌ها ريخت.
وی با انتقاد از رفتارهای برخی از عوامل حوادث انتخابات در كشور تأكيد كرد: ما عامل به تكليف هستيم و در سخت‌ترين شرايط امام و ولايت، دين و كشور خود را رها نمی‌كنيم.
امام جمعه موقت تهران بخش پايانی سخنان خود را به بيان مواردی درباره وضعيت عراق اختصاص داد و با اشاره به تلاش آمريكايی‌ها برای بازگشت بعثی‌ها به قدرت، خاطرنشان كرد: انفجارهای عراق برای توجيه حضور بعثی‌هاست و زير سر خود اشغالگران است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور ده‌ها ميليون زائر در اربعين حسينی(ع) در كربلا، خاطرنشان كرد: همان‌طور كه مردم ايران از مكتب حسين(ع) آموختند، مردم عراق، غزه و حزب‌الله به دنبال ايران آمده‌اند و مشكلات دنيا وقتی حل می‌شود كه مردم خالصانه جان خود را فدا كنند و اين همت مردم عراق در زيارت امام‌ حسين(ع) و استقامت حكومت و مجلس اين كشور اين توطئه را نقش بر آب می‌‌كند.
گزارش خبرنگار ايكنا حاكی است، حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به ويژگی‌های پيامبر گرامی اسلام(ص) گفت: يكی از ويژگی‌های ايشان اين است كه پيامبران سلف، نويد ظهورشان را داده بودند و ديگر اين‌كه پيامبری امی بودند كه اين از مظاهر قدرت الهی است.
وی با بيان اين‌كه برخی كتاب قرآن را ذهنيت شخصی پيامبر اسلام(ص) می‌دانند، افزود: اين‌ها كسانی هستند كه تجاهل می‌كنند، سياسی شده‌اند، معلومات خود را ناديده گرفته‌اند و يا مسخ شده‌اند؛ تراكم گناه انسان را مسخ می‌كند و ادراك حقيقت را از آنان می‌گيرد.
صديقی در مورد عظمت قرآن و پيامبر اسلام(ص) خاطرنشان كرد: شخصيتی درس نخوانده، استاد نديده كه سابقه‌ای پيش هيچ يك از اساتيد ندارد، كتابی برای جهانيان ارائه می‌دهد كه به مرور زمان به عظمت آن افزوده می‌شود؛ هرچه علوم و استعدادها شكوفا می‌شود، انديشمندان و نوابغ در هر دوره‌ای در مقابل عظمت قرآن زانو می‌زنند.‌
اين خطيب جمعه تصريح كرد: اگر كتاب قرآن و متن آن از جانب غير از خداوند بود، در مطالب اين كتاب نيز همچون كتب ديگر ناهماهنگی ديده می‌شد.
وی در ادامه افزود: در بسياری از كتاب‌ها و اشعار آن‌چه ديده می‌شود ناهماهنگی در الفاظ، وزن‌ها، آهنگ و فراز و فرودها است، تنها كتابی كه الفاظش منسجم و در يك آهنگ می‌گنجد و لحن واحد، معانی بلند و فوق‌العاده‌ای دارد كه مؤيد يكديگر هستند، قرآن است كه هرچند از نظر قطر، كوچك است، ولی آن‌چه كه مورد نياز مردم بوده در اين كتاب آورده شده است.
صديقی با اشاره به علومی كه قرآن به آن پرداخته است، گفت: قرآن در عرفان، حكمت، حقوق، سياست، فرهنگ، اخلاق، مسائل خانواده، جنگ و جهاد و خودسازی و علوم ديگر سوژه و مطلب دارد و در هر عرصه‌ای سخنی بالاتر از سخن خداوند نمی‌توان يافت.
امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه پيامبر(ص) آمده تا انسان‌ها را از وابستگی‌ها نجات دهد، خاطرنشان كرد: پيامبر گرامی اسلام(ص) آمدند تا زنجيرها را از پر و بال بشريت باز و انسان‌های وابسته را وارسته كنند؛ بارهای سنگين گناه، ظلم، خرافه‌‌پرستی و زورگويی را از دوش انسان بردارند.
وی افزود: پيامبر(ص) قل و زنجيرهايی كه انسان را از پرش، جهش و پيشرفت و تعالی باز می‌داشت، آزاد كردند.
صديقی در مورد ارزش ذاتی انسان‌ها تأكيد كرد: در انسان بارقه الهی وجود دارد؛ انسان دم الهی است؛ وجود انسان زائل‌شدنی نيست و بايد در بعد اخلاقی به‌گونه‌ای به خودسازی رسيده باشد كه قبل از مرگ به شهود برسد و حقيقت ذاتی خود را دريابد، بعد مجرد خود را درك كند.
خطيب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بعد شفابخشی قرآن گفت: انسان با هبوط و نزولش به اين عالم دچار بيماری شده كه جز به دست نبوت درمان‌پذير نيست؛ اين قرآن نسخه شفابخشی است كه اگر كسی آن را باور كند شفا و رحمت را با هم می‌يابد.
وی در ادامه افزود: كسانی كه به اين نسخه شفابخش عمل می‌كنند و روح و زندگيشان را به اين وسيله سالم می‌سازند، جاذبه هستی، آن‌ها را همراه با خدا می‌سازد و آن‌ها را در ذات و صفات خداوندی ذوب می‌كند و از همان ابتدا به مقصد می‌رسند.
صديقی با اشاره به جنگ هشت‌ساله تحميلی يادآور شد: در اين هشت سال ملت ايران جنود الهی بودند، حزب‌الله بودند؛ خداوند كارهای شما را سامان داد و كاری كرد كه شرق و غرب در مقابل شما زانو بزند.
امام جمعه موقت تهران در مورد بيماری‌هايی كه در قرآن مطرح ‌شده گفت: بيماری سياسی يكی از دردهايی است كه می‌توان به عنوان ام‌المفاسد از آن ياد كرد.
وی با بيان اين‌كه غده سرطانی حكومت‌های فاسد در طول تاريخ، ارزش‌های متعالی بشريت را لگدكوب كردند و آن‌ها را به استثمار گرفتند، افزود: خداوند پيامبر اسلام(ص) به عنوان حاكم نفرستاد، بلكه پيامبر(ص) تجلی عبوديت خداوند است؛ حاكم در نظام قرآنی بايد عبد مطلق خداوند متعال باشد.
صديقی با اشاره به مشكلات و معضلات داخلی كشورهای منطقه و مقايسه آن با ايران تصريح كرد: استقلال، وحدت، انسجام، عظمت و اقتدار ايران به خاطر داشتن ولايت است؛ چرا كه به گفته امام خمينی(ره) ولايت استمرار حركت انبياست؛ ولی فقيه بنده و عبد صالح خداوند است.
خطيب جمعه تهران در مورد حاكمان غير دينی ابراز كرد: كار پادشاهان تحقير ملت‌هاست، مردم در برابر حاكمان خوار و ذليل می‌شوند؛ اما در حكومت اسلامی و دينی، مردم آن‌چنان اوج و شرف می‌گيرند كه امام خمينی(ره) در مقابل آنان می‌گويد اگر به من خدمتگزار بگوييد، مناسب‌تر از آن است كه رهبر بگوييد.
صديقی اين امور را تربيت و داروی شفابخش اسلام دانست كه پيامبر(ص) آن را در جامعه اسلامی القا كرده است.
وی در ادامه گفت: آنان كه به سرعت در ارتباط با بيگانگان از يكديگر سبقت می‌گيرند، كسانی هستند كه لباس نفاق در جامعه را پوشيده و در ميان مردم، نظام اسلامی را مخدوش ساخته‌اند و شخصيت‌های بارز را بد جلوه می‌دهند.
امام جمعه موقت تهران افزود: دل بيمار اين‌ها مشكل ايجاد می‌كند؛ لذا قرآن تهديد می‌كند اگر اين‌ها دست از سرنوشت جامعه اسلامی برندارند، جای تحمل نيست و دستور می‌دهيم كه كار را يكسره كنند.
صديقی در پايان خطبه اول نماز مسئله عفاف را از ديگر بيماری‌های يادشده در قرآن دانست و خاطرنشان كرد: اگر زن‌ها تربيت دينی نشوند و بخواهند طنازی و خودآرايی كنند، افراد بيماردل به سمت آن‌ها كشيده می‌شوند.
captcha