افتتاحيه يادواره 110 شهيد دانشگاه علم و صنعت برگزار شد
کد خبر: 1909139
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷

افتتاحيه يادواره 110 شهيد دانشگاه علم و صنعت برگزار شد

گروه سياسی: افتتاحيه يادواره 110 شهيد دانشگاه علم و صنعت با حضور حجت‌الاسلام صديقی و سردار علی فضلی در سالن آمفی تئاتر شهيد بهرامی اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) سردار علی فضلی، جانشين سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم با اشاره به شهدايی چون متوسليان و شهبازی اظهار كرد: اين شهدا با همين مردم زندگی كردند و در همين دانشگاه‌ها درس خواندند، اما متاسفانه اين اسطوره‌ها به شايستگی به مردم معرفی نشدند و از اين رو جوانان نمی‌دانند آيا واقعا می‌توان همچون شهدا و اين ايثارگران زندگی كرد.
سردار فضلی يكی از ويژگی شهدا را جاذبه آنها دانست و بيان كرد: متوسليان و شهيد بروجردی و ساير شهدا در كردستان، در اوج فتنه‌های اوايل انقلاب در كردستان، در كنار جنگيدن با دشمن كار فرهنگی هم انجام می‌دادند، فعاليت آنها موجب شد، پيشمرگان كرد جذب شوند و امروز حدود هفت هزار شهيد اهل سنت كرد در كشور داريم كه برای اقتدار ايران اسلامی همراه با فرماندهان شهيد ما به آغوش مرگ رفتند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به 110 شهيد دانشگاه علم و صنعت تصريح كرد: اين شهدا اسطوره‌های هميشه جاويدان ايران اسلامی هستند و دانشجويان كه امروز در فضای انقلاب اسلامی علم و تحصيل می‌كنند، بايد اخلاق و منش اين شهدا را بياموزند و آنها را در مراحل مختلف الگوی خود قرار دهند.
وی با اشاره به پتانسيل عظيم اردوهای راهيان نور و مناطق هشت سال دفاع مقدس گفت: در اهميت اين مناطق همين بس كه مقام معظم رهبری به اردوی راهيان نور و اين مناطق عنايت خاصی دارند و امسال نيز برای چهارمين بار ايشان در كربلای ايران حضور پيدا كردند و سال‌های قبل نيز مشهد شهدا شلمچه، دهلاويه و فتح‌المبين را با قدم‌های خود عطرآگين كردند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در ادامه بيان كرد: اردوهای راهيان نور عامل موثری در شناخت نسل جوان از شهدا، دلاورمردی‌های رزمندگان ما و جنگ نابرابر تحميلی است
وی با اشاره به نمايشگاه «قلب تاريخ» كه در دانشگاه علم و صنعت برپا است، اظهار كرد: اين نمايشگاه پرروح و معنی گوشه‌ای از تلاش‌های رزمندگان و شهدای ما در جنگ را نشان می‌دهد، به گونه‌ای كه دانشجويان می‌توانند با آن روزهای به ياد ماندنی آشنايی پيدا كنند.
همچنين حجت‌الاسلام كاظم صديقی امام جمعه موقت تهران نيز در اين مراسم دستيابی به معرفت را پله ارتقا انسان دانست و افزود: انسان‌ها ظرفيت‌هايی دارند كه آنچه را می‌بينند از آن پيام می‌گيرند و با اخذ درس‌های مفيد در اين زمينه پيشرفت مادی و معنوی خود را دنبال می‌كنند.
وی با بيان اين مطلب كه پيامبر(ص) از جانب خداوند مامور است كه منادی حق باشد و دل‌های بندگان را به مبدا هستی پيوند دهد، بيان كرد: پيامبر الگو و آئينه تمام‌نما، شاهد و مشهود برای بشر است و خداوند نيز بدون هيچ غباری راه را نشانی می‌دهد.
صديقی وابستگی‌ها را مانع درك جمال الهی خواند و افزود: همه موجودات جلوه‌ها و آيه‌های خداوند هستند و می‌توانند راه را برای سالك هموار كنند، اما برخی انسان‌ها گرفتار وابستگی‌ها ميشوند و از اين رو اين وابستگی‌ها انسان را از درك امواج ماورائی باز می‌دارد.
وی با بيان اين مطلب كه امام(ره) تحول بزرگی در دانشگاه ايجاد كرد، گفت: امام علم همراه با دينداری را در دانشگاه‌ها ايجاد كردند و امروز چنين يادواره‌هايی كه فضای دانشگاه را معطر می‌كند، نشان از جاری بودن فضای دينداری در محيط دانشگاه است.
بنابراين گزارش يادواره 110 شهيد دانشگاه علم و صنعت از روز يك‌شنبه، 29 فروردين تا سه‌شنبه 31 فروردين‌ماه در سالن آمفی تئاتر شهيد بهرامی اين دانشگاه در حال برگزاری است.
همچنين در حاشيه اين مراسم نمايشگاه «قلب تاريخ» به مدت دو هفته در دانشگاه داير است، در اين نمايشگاه در كنار آثاری از شهدای دانشگاه علم و صنعت موضوعاتی همچون ابعاد تهاجم نرم دشمن، اقدامات خصمانه آمريكا عليه انقلاب اسلامی و حوادث انقلاب اسلامی در قالب عكس، كتاب، بروشور به نمايش درآمده است.
captcha