957 ميليون ريال در نهبندان به 532 يتيم اختصاص يافت
کد خبر: 1922689
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶

957 ميليون ريال در نهبندان به 532 يتيم اختصاص يافت

گروه سياسی و اجتماعی: حاميان ايتام مبلغی بالغ بر 957 ميليون و 962 هزار ريال طی سال 88 برای 532 يتيم، به حساب آنان واريز كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و‌المسلمين «عباسعلی خزاعی»، خطيب جمعه نهبندان 24 ارديبشهت‌ماه سال 89 در شورای ايتام شهرستان نهبندان افزود: مورد حمايت گرفتن ايتام بايد از بخش فرهنگی و روابط عمومی نهاد كميته امداد امام خمينی(ره) اطلاع‌رسانی عمومی شود و همچنين نهادهای فرهنگی شهرستان در راستای اين امر برنامه‌هايی را تدارك بينند.
وی با بيان اينكه حمايت از يتيمان در آموزه‌های دينی و كتاب وحی مورد خطاب و تأكيد فراوان قرار گرفته است، تصريح كرد: برای پيدا كردن حامی برای يتيمان شهرستان اين امر بايد در جلسات مختلف شوراهای اداری، نمازهای جماعت و جمعه بازگو شود و مردم از اين طرح با توجه به اعتقادات خود استقبال می‌كنند.
امام‌جمعه نهبندان رفع بلايا و حوادث در زندگی انسان را از بركات توجه به ايتام خواند و اظهار كرد: سركشی از خانواده‌ها و رفع نيازمندی‌های ايتام از سيره‌های حضرت علی(ع) است.
همچنين «محمدرضا احمدی»، رئيس كميته امداد امام خمينی(ره) نهبندان نيز با بيان اينكه اين شهرستان دارای 762 نفر يتيم با حامی است، گفت: هم اكنون 72 يتيم در نهبندان بدون حامی وجود دارند.
احمدی با اشاره به اينكه سال گذشته حاميان ايتام مبلغی بالغ بر 957 ميليون و 962 هزار ريال برای 532 يتيم به حساب آنان واريز كردند، افزود: طرح حمايت از ايتام در سراسر كشور با توجه به اعتقادات ملت مذهبی و دينی ما مورد استقبال قرار گرفته است و اين شهرستان استعدادهای لازم و بنيه كافی برای اين امور خيرخواهانه را دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 20 واحد مسكونی برای محرومان اين نهاد در نهبندان در دست ساخت است كه از اين تعداد چهار واحد برای ايتام بدون سرپرست و حامی است و عليرغم رايزنی‌های اخير برای كسب وام 30 ميليون ريالی برای اقدام اوليه ساخت واحدها اين چهار نفر يتيم با مشكلات ضامن روبه‌رو هستند.
رئيس كميته امداد امام خمينی(ره) نهبندان با اشاره به اينكه برای استفاده از تسهيلات بانك مسكن شهرستان به يك ضامن كارمند و يك كسبه نياز دارد، اظهار كرد: تاكنون دو نفر ضامن كارمند توسط ادارات شهرستان پيدا شده‌اند كه بانك عامل شرايط ذكر شده را مورد قبول نمی‌داند.
احمدی اضافه كرد: در اين طرح ايتام با 30 ميليون ريال وام و مابقی اعتبار توسط نهاد كميته امداد صاحب خانه می‌شوند و تا دو هفته ديگر زمان بيشتر باقی نيست و بايد مسئولان شهرستان و مسئولان بانك عامل همكاری لازم را در اين زمينه داشته باشند.
captcha