تقريب شيعه و سنی به معنای كنارگذاشتن اعتقادات نيست
کد خبر: 1938607
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴

تقريب شيعه و سنی به معنای كنارگذاشتن اعتقادات نيست

گروه بين‌الملل: «علی جمعه» مفتی مصر در ديدار با «مجتبی امانی» رئيس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ايران در قاهره تأكيد كرد: مفهوم تقريب ميان شيعيان و اهل تسنن به‌معنای اين نيست كه پيروان يكی از مذاهب از اعتقادات خود چشم‌پوشی كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «محيط»، مفتی مصر در اين ديدار كه در دارالإفتاء مصر در قاهره انجام شد، در اين باره گفت: شرعا بر مسلمانان سراسر جهان واجب است كه صرف‌نظر از هرگونه مذاهب، رنگ، گرايش و نژادی كه دارند برای وحدت تلاش كنند و مسأله وحدت اسلامی از موضوعات اولويت‌دار برای آنان باشد.
وی افزود: منظور از تقريب ميان شيعيان و اهل تسنن و ايجاد وحدت و همبستگی ميان آنان، اين نيست كه پيروان يكی از مذاهب، اعتقادات و آموزه‌های پيروان مذهب ديگر را بپذيرند.
وی در ادامه رفتار و اقدامات فرقه‌ای را محكوم و آن را مغاير با تلاش‌های انجام‌شده در زمينه تقريب و گفت‌وگو دانست و تأكيد كرد: ارتباط ميان شيعيان و اهل تسنن براساس عقلانيت و اعتدال بهترين راه برای خدمت به مسائل اسلامی معاصر است.
مفتی مصر يادآور شد: بسياری از علمای مسلمان و انديشمندان الأزهر، استفاده مسلمانان از ميراث فقهی پيروان مذاهب مختلف اسلامی را جايز دانسته‌اند.
captcha