هنرمندان با صبغه الهی در رشد باورهای ملی و دينی تلاش كنند
کد خبر: 1940152
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷

هنرمندان با صبغه الهی در رشد باورهای ملی و دينی تلاش كنند

گروه فرهنگ و هنر: هنرمندان در فعاليت‌ها تعهد و تخصص را سرلوحه كاری خود قرار دهند و با قرار دادن صبغه الهی در كار خود، در رشد باورهای ملی و دينی بكوشند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، «مصطفی مشايخی»، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در نخستين جلسه اتاق فكر حوزه هنری استان مركزی كه 24خرداد كه با موضوع «پرورش نسل جديدی از هنرمندان متعهد» برگزار شد، ضمن تبريك به‌مناسبت ميلاد باسعادت پنجمين مهر سپهر ولايت و امامت امام محمدباقر (ع) و فرا رسيدن ماه مبارك رجب‌المرجب با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری كه فرمودند «كار در حوزه فرهنگ كار جهادی است»، گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ بايد به اين وظيفه خطير خود همواره بيش از پيش در رسيدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی كوشا باشند.
وی افزود: قرآن كريم در آيات نورانی خود، همواره جهت و گرايش را برای انسان به خوبی مشخص كرده و هنرمندان با تأسی به قرآن‌كريم بايد در خلق آثار فاخر تلاش كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی با تأكيد بر فعاليت به‌صورت سيستماتيك اظهاركرد: بايد هنرمندان در فعاليت‌های خود منظم و نظام‌مند عمل كنند تا نسبت به گذشته موفق‌تر باشند.
مشايخی تصريح كرد: هنرمندان در فعاليت‌های خود تعهد و تخصص را سرلوحه كاری خود قرار دهند و با قرار دادن صبغه الهی در كار خود، در رشد باورهای ملی و دينی بكوشند.
به گزارش ايكنا، «سينا دلشادی»، رييس حوزه هنری استان مركزی نيز در ادامه گفت: بايد در كنار ارتقای دانش جامعه شناختی و ارتقای بينش سياسی و اجتماعی هنرمندان و هم‌چنين تلاش برای رشد شاخص‌های فنی و تكنيكی در آثار آنها توجه ويژه‌ای به گسترش و تعميق معارف و ارزش‌های دينی و انقلابی در اين طيف حساس و اثرگذار معطوف داشت.
دلشادی افزود: با گذشت بيش از سه دهه از پيروزی انقلاب اسلامی دغدغه جامعه فرهنگ و هنر نبايد اين باشد كه كجا می‌توان هنر و هنرمند متعهد را يافت كرد.
رييس حوزه هنری استان مركزی در پايان خاطرنشان كرد: امروز كه آثار وجودی انقلاب اسلامی نه تنها در كشور، بلكه در سراسر دنيا به‌صورتی شگرف و معجزه‌آسا پيدا و هويدا شده است، بايد روح تعهد در فرهنگ و هنر جامعه موج بزند.
يادآوری می‌شود، در پايان اين نشست هريك از حاضران به بيان ديدگاه‌های خود پيرامون پرورش هنرمندان متعهد پرداختند.
captcha