تسلط بر روخوانی قرآن؛ شرط استخدام معلمان در آموزش و پرورش
کد خبر: 1940334
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
آسيب‌شناسی نحوه تدريس قرآن در آموزش و پرورش/26

تسلط بر روخوانی قرآن؛ شرط استخدام معلمان در آموزش و پرورش

گروه اجتماعی: وزير آموزش و پرورش با اشاره به اهميت وجود معلمان متخصص برای آموزش درس قرآن در مدارس گفت: از اين پس استخدام معلمان و مربيان در مسيری حركت می‌كند كه تمامی معلمان استخدامی بايد حتما روخوانی قرآن را بدانند.

حميدرضا حاجی‌بابايی، وزير آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اينكه برای ارتقا سطح تدريس و آموزش قرآن در مدارس، ده هزار دارالقرآن و مدرسه قرآن را به صورت غيررسمی تعريف كرده‌ايم، افزود: آموزش‌ قرآن در اين 10 هزار دارالقرآن در سه ترم انجام می‌شود كه طی هفته سه روز كلاس آموزش قرآن دو ساعته خواهند داشت.
وزير آموزش و پرورش با يادآوری اهميت آموزش و تدريس قرآن برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصيلی عنوان كرد: طی سه روز كلاس‌های آموزش قرآن كه در دارالقرآن‌ها و مدارس قرآن سراسر كشور برگزار خواهد شد، دو ساعت روخوانی، دو ساعت روان‌خوانی و دو ساعت تجويد قرآن كريم آموزش داده می‌شود.
وی در ادامه بر اهميت وجود معلمان متخصص قرآن برای آموزش درس قرآن در مدارس اشاره و تأكيد كرد: هر چند كه در حال حاضر دوره‌های ضمن خدمت برای مربيان و معلمان قرآن داريم اما از اين پس استخدام معلمان و مربيان در مسيری حركت می‌كند كه تمامی معلمان استخدامی بايد حتما روخوانی قرآن را بدانند.
حاجی‌بابايی در اين بخش از سخنان خود به تشويق مديران و مدرسان قرآن برتر برای ارتقا سطح تدريس و آموزش قرآن اشاره كرد و افزود: مديران برتر در 10 هزار دارالقرآن سراسر كشور مورد تشويق قرار می‌گيرند و 200 نفر از مدرسان ممتاز قرآن كه در كلاس‌های قرآن اين 10 هزار دارالقران حضور موفق داشته‌اند، نيز از سوی وزارت آموزش و پرورش تشويق می‌شوند.
اين مقام مسئول اظهار كرد: در صورتی كه 10 هزار دارالقرآن در مدارس سراسر كشور عملكرد خوبی را از خود نشان دهند در فاز دوم 10 هزار دارالقرآن ديگر نيز برای ارتقاء آموزش و تدريس قرآن ميان دانش‌آموزان راه‌اندازی خواهيم كرد.
عضو هيئت‌رئيسه سابق مجلس يادآور شد: هر كدام از استان‌هايی كه در بحث تدريس و آموزش قرآن در دارالقرآن‌ها نسبت به ساير استان‌ها عملكرد بهتری داشته باشند، در اولويت راه‌اندازی دارالقرآن‌های جديد قرار می‌گيرند و البته سرانه دانش‌آموزی نيز به مدارس برتر داده می‌شود.
وزير آموزش و پرورش در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اهميت راه‌اندازی مهدهای قرآنی برای ارتقا سطح قرآنی ميان كودكان و نونهالان، بيان كرد: طرح مهد قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است و در صورتی‌كه اين بحث در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع‌بندی و تدوين شود، برنامه‌ خود را برای راه‌اندازی مهدهای قرآنی با هدف ارتقا سطح قرآنی كودكان و نونهالان آغاز می‌كنيم.
captcha