طی سال گذشته بيش از 600 هزار دانش‌آموز در مسابقات اذان شركت كردند
کد خبر: 1956255
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۳

طی سال گذشته بيش از 600 هزار دانش‌آموز در مسابقات اذان شركت كردند

حجت‌الاسلام «سيدجواد بهشتی» مشاور وزير و مديركل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: طی سال گذشته بيش از 600 هزار دانش‌آموز در مسابقات اذان شركت كردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره ‌كل آموزش و پرورش استان اردبيل، حجت‌الاسلام «سيدجواد بهشتی» مشاور وزير و مديركل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحيه نوزدهمين دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر سراسر كشور، يادواره مرحوم استاد رحيم مؤذن‌زاده اردبيلی گفت: در طی سال گذشته بيش از 600 هزار دانش‌آموز در مسابقات اذان شركت كردند و اين دانش‌آموزان هستند كه باعث رونق بخشيدن به مسابقه شدند؛ شكی نيست صدای توحيدی كه در كشور ما بلند شده حاصل زحمت و همت امام عزيز(ره)، شهيدان و ايثارگران است.
وی افزود: از خداوند منان خواستارم اين مسابقه سه روزه با خير و به دور از هر افت برگزار شود و دانش‌آموزان با توشه و ارمغان معنوی به وطنشان برگردند و در مهرماه شاهد توسعه و گسترش اذان‌گويی در مدارس باشيم.
مديركل دفتر گسترش فرهنگ نماز و قرآن و عترت اظهار كرد: در پايان قرن بيستم آمريكايی‌ها، روس‌ها و اروپايی‌ها مطمئن بودند و اقرار می‌كردند، چراغ خداپرستی و دين‌داری، به‌خصوص اسلام خاموش خواهد شد؛ اما امام(ره) و شهيدان بودند كه اين چراغ را روشن نگه داشتند و نگذاشتند اسلام به دست فراموشی سپرده شود.
سيدجواد بهشتی تنها راه نجات را پيروی از مقام ولايت دانست و افزود: پرچم اسلام به ‌دست شما مؤذنان می‌افتد و اسلام به‌زودی سراسر جهان را خواهد گرفت؛ اسلام پرچم‌دار و منادی توحيد می‌خواهد؛ چرا كه پرچم‌دارها زودتر به ميدان می‌آيند و ديرتر صحنه را ترك می‌كنند و بيشتر از ديگران سختی و رنج می‌كشند.
وی در ادامه با اشاره به اذان‌گوئی بلال حبشی و اسلام آوردن ابوذر غفاری افزود: اسلام مبلغ می‌خواهد، مبلغ با ايمان، دارای دل با انگيزه، نه پول‌پرست؛ مناديان اسلام رنج‌ها كشيده‌اند و كتك‌ها خورده‌اند و اسلام را تبليغ كردند. حال وظيفه شما مؤذنان است كه ندای توحيدی اسلام را به گوش جهانيان برسانيد.
captcha