جشنواره اذان از سال آينده بين‌المللی می‌شود
کد خبر: 1957745
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

جشنواره اذان از سال آينده بين‌المللی می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: جشنواره اذان از سال آينده به‌صورت بين‌المللی و با حضور مؤذنان كشورهای اسلامی در اردبيل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، حجت‌الاسلام «مهدی ستوده» مدير كل اداره تبليغات اسلامی استان اردبيل، در مراسم اختتاميه جشنواره ملی اذان يادمان مرحوم «رحيم مؤذن‌زاده‌اردبيلی» در سالن ولايت اردبيل، اظهار كرد: برگزاری جشنواره ملی اذان برای گرامی‌داشت ياد استاد «موذن زاده» بلال ايران با پيشنهاد استاندار سابق اردبيل كه هم اكنون در استان نيستند پايه‌ريزی شد و به اداره تبليغات اسلامی استان واگذار شد.
وی از برگزاری اين جشنواره از سال آينده به‌صورت بين‌المللی و با حضور مؤذنان كشورهای اسلامی خبر داد و گفت: اذان، سرچشمه معارف ناب الهی در درك و فهميدن اسرار ربوبی است كه الفاظ و كلمات اذان به نحوی نورانی و روحانی است كه در عمق جان انسان نفوذ می‌كند.
مدير كل اداره تبليغات اسلامی استان اردبيل در ادامه اذان را ندايی معنوی معرفی كرد كه با لفظ جلاله الله طلوع می‌كند و با همان لفظ نيز جاودانه می‌ماند.
ستوده اذان را سرود جادوانه دين اسلام در ترويج شعاير و ايجاد فضای معنوی در جامعه عنوان كرد و افزود: هدف ما از برگزاری اين جشنواره نشر و ترويج اذان و نماز بين آحاد جامعه، تحكيم باورها و شعاير دينی، ايجاد فضای معنوی در جامعه و ايجاد رقابتی سالم و ارزشمند در فعاليت‌های مذهبی است.
وی ايجاد زمينه لازم برای تبادل افكار و ايده‌های معنوی و مذهبی، ايجاد رقابت گسترده ميان مؤذنان، معرفی مفاخر دينی كشور و جهان و به‌ويژه استاد «مؤذن‌زاده» را از اهداف ديگر اين جشنواره اعلام كرد.
ستوده با اعلام اينكه اين جشنواره در سه بخش اذان‌گويی، مقالات و بخش اذان دانش‌آموزی برگزار شد اظهار كرد: در بخش اذان در دو گروه سنی پايين و بالای 16 سال با لحن عربی و فصاحت كامل و فارسی برگزار شد.
وی افزود: در مرحله اول اذان شركت‌كنندگان به‌صورت كاست و لوح فشرده، ارسال شد و بعد از انتخاب 30 نفر مرحله حضوری نيز آغاز شد و از اين تعداد نيز 15 نفر برگزيده كشوری انتخاب شدند.
وی گفت: از 350 اثر ارسالی به جشنواره، 20 اثر در بخش اذان‌گويی و مقاله مورد تقدير قرار گرفت كه 15 اثر در بخش اذان‌گويی و پنج اثر در بخش مقاله بوده است.
captcha