دو واژه هدايت و مقابله با استثمارگران در مفهوم انتظار نهفته است
کد خبر: 1962605
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰

دو واژه هدايت و مقابله با استثمارگران در مفهوم انتظار نهفته است

گروه سياسی: حضرت ولی‌عصر(عج) پناهگاه همه ارادتمندان است، چه از نظر هدايت و درك معانی و رشد اخلاقی و چه در مقابل ستم استعمارگران و استثمارگران، اين دو وجه در مفهوم انتظار نهفته است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته چهارم مردادماه، در ويژه برنامه جشن نيمه‌شعبان كه در مسجد جمكران برگزار شد، با تبريك اعياد شعبانيه به موضوع مهدويت پرداخت.
وی با اشاره به داستان معراج پيامبر(ص) گفت: خداوند در جريان معراج به پيامبر(ص) فرمود« به وسيله امام زمان(عج) زمين را از تقديس، تكبير و تمجيد ذات مقدسم آباد می‌كنم و او را به اراده خود به اسرار نهانی خود آگاه می‌سازم.»
لاريجانی با بيان اين مطلب كه مهمترين منتی كه خدا بر بندگان خود نهاده، موضوع ظهور حضرت مهدی(عج) است، افزود: بوسيله آن حضرت زمين پر از تمجيد ذات الهی می‌شود.
رئيس مجلس شورای اسلامی آبادی عالم را مرتبط با جامعه‌ای خواند كه در مسير حق باشد و عنوان كرد: اگر جامعه‌ای اهل تقوی و ايمان شد، بركات خدا نازل می‌شود، اين امر شرط آبادی يك سرزمين است،
وی راجع به واژه وجه‌الله گفت: امام زمان(عج) وجه خدا است، اولياء به سوی ايشان توجه می‌كنند و فيض الهی برای هدايت توسط امام زمان(عج) تحقق می‌يابد و توجه به ايشان موجب استمرار حيات انسان‌ها می‌شود.
لاريجانی با اشاره به روايتی از پيامبر(ص) كه می‌فرمايد« بهترين اعمال امت من انتظار فرج است» افزود: حضرت ولی‌عصر پناهگاه همه ارادتمندان است، چه از نظر هدايت و درك معانی و رشد اخلاقی و چه در مقابل ستم استعمارگران و استثمارگران، اين دو وجه در مفهوم انتظار نهفته است.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه انتظار دستاويزی است كه انسان را به راه تكامل واقعی می‌رساند، اظهار كرد: انتظار مبنای عمل همه مسلمانان است و امام زمان(عج) سپهر هدايت خود را برای همه شيعيان و بندگان خدا گسترده است.
وی با اشاره به نامه حضرت به يكی از ياران خود به نام «اسحاق‌ابن يعقوب» گفت: ايشان در معرفی كردن خود به جامعه می‌فرمايد« اما چگونگی بهره‌وری جامعه از من در عصر غيبت همانند بهره‌وری زمين از خورشيد است، به هنگامی كه ابر آن را از چشمان بپوشاند».
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ابراز كرد: درگاه حضرت ولی‌عصر باز و در نهايت عطوفت بندگان را پذيرا است، همه می‌توانيم از او بخواهيم.
وی با اشاره به موضوع فرج و انتظار اظهار كرد: اين موضوعی اساسی و مبنايی در تفكر اسلامی است، ابعاد آن برای مردم وسيع است و جز با بررسی كارشناسی توسط علما ممكن نيست، درك ابعاد فكری انتظار و فهم وظايف مردم احتياج به بررسی عالمانه دارد.
رئيس مجلس با بيان اين مطلب كه در تحقق درك ابعاد انتظار با افراط و تفريط روبرو هستيم، افزود:
عده‌ای مدعی رابطه فيض حضرت هستند، البته ممكن است حضرت زمانی دست عالمی را گرفته باشد و نظری به او داده باشد، اما اين امر به معنای اين نيست كه برخی مدعيان حق داشته باشند جايگاهی برای ارتباط مردم با حضرت ايجاد كنند، عده‌ای ديگر اصولا مرجعيت حضرت را به عنوان واسطه فيض الهی منكر می‌شوند، عملا ملجا و مرجع بودن ايشان را زير سوال می‌برند و در آيين اسلام ستم می‌كنند.
وی با بيان اينكه حضرت در نامه خود به اسحاق‌ابن يعقوب راه درست را مشخص كرده است، افزود: ايشان فرموده‌اند: «در مورد رويدادهای آينده به راويان احاديث ما رجوع كنيد، كه آنها از طرف من برای شما حجت می‌باشند و من حجت خدا هستم‌.» در واقع بر اساس اين روش علما و فقها می‌توانند بر اساس روش اجتهادی تكاليف منتظران را مشخص كنند.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، علما و فقها را نمايندگان امام زمان(عج) در عصر غيبت خواند و گفت: ايشان بر كار علما نظارت می‌كند و فرموده‌اند« بر شما است كه فتوا بدهيد و برما است كه نگذاريم خطا كنيد».
لاريجانی با بيان اينكه سه گروه دشمن امام زمان(عج) هستند، افزود: گروه اول دكانداران مدعی ارتباط با ايشان هستند، كه به مردم اين فكر را القاء می‌كنند كه برای درك حضرت احتياجی به وجود علما نيست، گروه دوم روشنفكرانی كه به تقليد از غرب اساس وحی و مرجعيت ائمه(ع) را زير سوال می‌برند، حتی نص قرآن را نفی و آن را لسان نبی می‌دانند.
وی در بيان گروه سوم اظهار كرد: جريان استكبار با شناختن قدرت روحانيت در راه تخريب آن تلاش كرد، هنگامی كه استعمار پير امتياز كشت تنباكو را از دربار ايران گرفت و فقها آن را مخالف جايگاه استقرار مسلمانان دانستند، با حكم تاريخی ميرزای شيرازی دشمن به كانون مقاومت در برابر خود آشنا شد و در اين 30 سال پس از انقلاب انواع دسايس آنها را ديده‌ايم.
لاريجانی با اشاره به تحريم‌های دشمنان عليه ملت ايران گفت: اين روزها دوباره سخن از تحريم می‌گويند، اگر مردم از راهی كه فقها و مقام معظم رهبری مشخص كرده‌اند، تبعيت و پايداری كنند، اين دسايس به دشمنان بر‌می‌گردد.
وی در پايان با بيان اينكه خطر اصلی از ناحيه دشمن خارجی نيست، افزود: تفرقه ميان مومنان خطر اصلی است و ملت ايران با با قدرت بيشتر از دستاوردهای حود صيانت می‌كند.
بنابر اين گزارش مراسم شب نيمه شعبان در مسجد مقدس جمكران با اقامه نماز توسط آيت‌الله سيدمحمود شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.
captcha