مسابقات استانی اذان و ابتهال در بابل برگزار می‌شود
کد خبر: 1965078
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹

مسابقات استانی اذان و ابتهال در بابل برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقات استانی تواشيح، همخوانی قرآن كريم، اذان و ابتهال 13 مردادماه جاری در آستانه مباركه امام‌زاده قاسم(ع) بابل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «ابراهيم حيدری‌جناسمی» معاون فرهنگی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران نمايندگی ساری با بيان اين مطلب گفت: مسابقات استانی تواشيح، همخوانی قرآن كريم، اذان و ابتهال 13 مردادماه جاری در آستانه مباركه امام‌زاده قاسم(ع) بابل برگزار می‌شود.
وی افزود: اين مسابقات در دو مقطع سنی زير 16 سال و بالاتر از 16 سال در دو بخش بانوان و آقايان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شركت 12 گروه تواشيح در اين دوره از مسابقات، گفت: در اين مسابقه 160 نفر با هم به رقابت می‌پردازند و نفرات منتخب به مرحله كشوری راه پيدا می‌كنند.
حيدری تصريح كرد: ايجاد انگيزه بين افراد جامعه، به‌ويژه جوانان و نوجوانان جهت تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن كريم و آشنايی با فضايل اهل‌بيت(ع) و توجه افراد جامعه را به معارف قرآن جلب كردن از اهداف برگزاری اين مسابقات است.
وی خاطرنشان كرد: از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات قرآنی، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، ارتقای سطح اذان‌گويی، ابتهال و مديحه‌سرايی در سطح استان و توسعه و گسترش آن در جامعه است.
وی افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، شركت‌كنندگان بيشتری نسبت به سال قبل از اين مسابقات استقبال كردند.
captcha