هنر اسلامی مهم ترين دغدغه هنرمندان بسيجی است
کد خبر: 1978298
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹

هنر اسلامی مهم ترين دغدغه هنرمندان بسيجی است

گروه فرهنگ و هنر: مدير اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنرمند بسيجی آن ويژگی را كه بايد از موضع هنرمندی داشته باشد اين است كه به جامعه كاری عرضه كند كه برای مخاطب خودش مسئوليت آور باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، «منصور طبيعی» مدير اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز شنبه 30 مردادماه در حاشيه مراسم تجليل از هنرمندان بسيجی فارس گفت: در هر حوزه‌ای از هنركه بحث كنيم اگر پيام و مسئوليتی را متوجه مخاطب نكند اين اثر فاقد زيبايی و هنر است.
طبيعی افزود: هنرمند بسيجی دو ويژگی می‌تواند داشته باشد اولين ويژگی كه مشترك است با همه بسيجيان كه عاشق كار و تلاش، ايثارگر و مدافع ارزش‌ها هستند و همان چيزی كه از آن به‌عنوان فرهنگ و تفكر بسيجی ياد می‌شود كه الگوی تمام عيارش امام علی(ع) است و دومين ويژگی دارا بودن هنر تأثيرگذار است.
وی ارائه هنر اسلامی را مهم‌ترين دغدغه هنرمندان دانست و تصريح كرد: هنرمندان بسيجی توليد فكر و ارايه هنر ماندگار مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را دغدغه هميشگی خود می‌دانند.
طبيعی با اشاره به اينكه ارزش هنر با محتوا و مفاهيم آن ارتباط مستقيم دارد، افزود: اگر ما مفاهيم ارزشمند و پاكی‌ها را به مخاطب القا كنيم، توانسته‌ايم مسئوليت خود را در قبال هنر به انجام برسانيم كه تفكر يك هنرمند مسلمان، دقيقاً مبتنی بر همين اصل است.
وی افزود: امروز هنرمندان مسلمان با خلق آثار هنری با موضوع ايثار و شهادت سهم بسزايی در زنده نگه‌داشتن اين فرهنگ ايفا می‌كنند.
captcha