احداث مسجد دانشگاه آزاد زنجان برای گسترش فرهنگ دينی بين دانشجويان است
کد خبر: 1995167
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳

احداث مسجد دانشگاه آزاد زنجان برای گسترش فرهنگ دينی بين دانشجويان است

گروه فعاليت‌های قرآنی: به منظور اشاعه فرهنگ دينی بين دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، دومين مسجد آن با نام حضرت فاطمةالزهرا(س) به مساحت يك هزار و 950 متر مربع، 24 شهريور ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، «اصغر پرتوی»، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان 24 شهريورماه سال جاری در آيين افتتاح مسجد اين دانشگاه در سايت دانشگاهی امام بيان كرد: به منظور گسترش فرهنگ دينی بين دانشجويان، اين مركز آموزشی اقدام به احداث مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در مساحت يك هزار و 950 متر مربع كرده است.
وی با اشاره به گذشته اين مركز آموزش عالی استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سال 64 با امكاناتی ناچيز و در يك ساختمان استيجاری كار خود را در عرصه علمی آغاز كرد.
پرتوی اضافه كرد: در حال حاضر اين مركز آموزشی امكانات آموزشی خود را از نظر كمی و كيفی توسعه داده وبعد از سه دهه آموزشی گام در عرصه، كيفيت نهاده است.
پرتوی عنوان كرد: اين مركز آموزش عالی در زنجان، مكان آموزشی خود را به يكهزار متر مربع رسانيده كه ماهيانه بر آن افزوده می شود به طوری كه در طول 18 ماه گذشته بيش از 55 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی، رفاهی، عمرانی و فرهنگی اضافه شد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: سايتهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با مساحت 47 هكتار فعاليت می كند كه در اين عرصه فعاليت‌های خوبی را انجام داده است.
پرتوی تصريح كرد: با توجه به اينكه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در احداث خوابگاه‌های دانشجويی خواهران به خود‌كفايی رسيده لذا اقدام به احداث خوابگاه برادران با ظرفيت بيش از 500 دانشجو كرد و به منظور حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نام شهيد آوينی بر اين مكان رفاهی انتخاب شد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از تاسيس سه رشته جديد فنی و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خبر داد و عنوان كرد: تأسيس دانشكده برق، كامپيوتر و IT با تمام تجهيزات و امكانات آموزشی و پژوهشی در راستای توجه به نيازهای جامعه است كه با بهره‌برداری از اين دانشكده زمينه تحقيقات بيشتری در دانشگاه فراهم می‌شود.
وی ابراز كرد: در طول دو سال گذشته امتياز دانشگاه آزاد اسلامی از رتبه يك‌هزار و 230 به دو هزار و 30 افزايش يافته كه اين امر نشان از رشد شاخص‌های دانشگاه آزاد دارد.
پرتوی در پايان خاطرنشان كرد: همه اقدامات ذكر شده نشان از رشد و پويايی اين مركز آموزش عالی است و می‌تواند الگويی برای ساير نهادهای آموزشی شود.
captcha