گراميداشت ياد و خاطره ورزشكاران شهيد در نشريه «تماشاگر»
کد خبر: 2005500
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱

گراميداشت ياد و خاطره ورزشكاران شهيد در نشريه «تماشاگر»

همزمان با هفته دفاع مقدس نشريه تماشاگر ياد و خاطره شهدای ورزشكار را با عنوان «يادواره مسافران بهشت» منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خرمشهر، نشريه ورزشی تماشاگر همزمان با هفته دفاع مقدس در ابتكاری قابل ستايش ياد و خاطره شهدای ورزشكار حماسه سترگ مقاومت ملت ايران در برابر متجاوزان بعثی را با عنوان «يادواره مسافران بهشت» به‌مناسبت سی‌امين سال پايداری بررسی كرد و ياد و خاطره آن دلاوران جبهه‌های ايثار و مردانگی در ميدان رزم و جوانمردی را در ميدان ورزش گرامی داشته است.
سرمطلع اين ويژه صفحات كه تصوير رنگی بسيار زيبايی است، يادكردی از شهدای ورزشكار و حماقت صدام معدوم در حمله به ايران اسلامی است.
در يادواره مسافران بهشت اين ويژه‌نامه كه با عكس سردار شهيد «مجيد سپاسی» تزئين شده است در ابتدا به گراميداشت شهدای فوتباليست ايلامی كه در 23 بهمن‌ماه سال 1365 در حمله هواپيمای بعثی با رگبار مسلسل هوايپما به شهادت رسيدند پرداخته شده است.
همچنين در اين ويژه‌نامه خاطره شهيدان «حميدرضا رضايتی، جهانگير كاوه، عبدالرضا مهريه، علی نجات، كرمی و محمد كمالوندی» كه در زمين فوتبال و حين مسابقه به خون نشستند زنده شده است.
در ادامه ياد و خاطره شهيد مهدی‌ رضايی‌مجد (امير) عضو تيم ملی جوانان و باشگاه اكباتان گرامی داشته شده است. مهدی كه همبازی افرادی همچون قلعه‌‌نويی و محسن عاشورايی در تيم پرقدرت ملی جوانان بود در عمليات كربلای پنج شهد شهادت نوشيد و آسمانی شد.
تجليل از «ابوالفضل پارسا» دروازده‌بان تيم بانكك ملی تهران و از گلرهای بسيار آينده‌دار فوتبال ايران نيز به همراه بزرگداشت ياد و خاطره شهيد فوتباليست «محمد گودرزی» كه رسانه‌ها در سال 1367 برای وی تيتر زدند؛ «مرد سال ورزش ايران به شهادت رسيد» نيز در اين ويزه‌نامه به چشم می‌خورد.
يادكردی از شهيد «ناصر شاملی» بازيكن صنعت نفت آبادان و پهلوان كوچك پايتخت «سعيد طوقانی» كه به هنگام شهادت 15 سال سن داشت و برادارن شهيد «پورزند» و بسكتباليست شهيد «صمدا قدمی» در ادامه اين ويژه‌نامه آمده است.
مروری بر وضعيت تيم ملی فوتبال ايران در هنگامه آغاز جنگ و علاقه مسئولان تيم «بهزاد» شيراز كه نام تيم خود را به شهيد سپاسی كه هرگز فوتباليست نبود تغيير دادند ار ديگر خواندنی‌های اين ويژه‌نامه است كه در بخش وقت اضافه مجله تماشاگر آمده است.
مجله تماشاگر تنها نشريه ورزشی كشور بود كه در اين هفته ياد شهدای ورزشكار را گرامی داشت كه اقدامی در خور تقدير است تا ورزشكاران ايثارگر نيز در آئينه مطبوعات ويژه هفته دفاع مقدس ديده شوند.
captcha