فتنه و اختلاف بين مذاهب حربه استكبار در مقابله با بيداری اسلامی است
کد خبر: 2033761
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸

فتنه و اختلاف بين مذاهب حربه استكبار در مقابله با بيداری اسلامی است

گروه سياسی: حجت‌الاسلام صديقی به مقابله جهان استكبار با بيداری و خودباوری جهان اسلام اشاره و تصريح كرد: آنها از حمله نظامی نااميد شدند و مقابله خود را با اين حركت غير قابل كنترل روز به روز پيچيده می‌كنند؛ حربه آنها در اين مقابله فتنه و ايجاد اختلاف بين شيعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقی، امروز، 28 آبان‌ماه در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج اظهار كردند: در پيام مهمی كه معظم‌له برای حجاج ارسال فرمودند كعبه را نماد وحدت، عزت و معنويت توصيف كردند و حضور مردم از اقطار عالم در آنجا را فرصتی برای بازيابی گستردگی و تنوع اين انسان‌ها با استعدادها، سلائق و امكانات متنوعی در يك جا جمع شدند و اين تنوع و گستردگی توجه به يك قدرت، استعداد و زمينه‌ای برای نجات امت اسلامی و رسيدن به قدرتی فوق قدرت‌هاست.
وی افزود: در اين پيام مقام معظم رهبری به اين نكته توجه كردند كه امروز بعد از انقلاب اسلامی ايران اسطوره‌ها و بت‌هايی شكسته و سرنگون شده و افسانه و سحرهايی ابطال شده است؛ يكی از آنها مسئله هيولای شكست‌ناپذير اسرائيل بود كه امروز معلوم شد تار عنكبوتی است و آنجا جای تزلزل و شكست و زوال است.
خطيب جمعه تهران با اشاره به يكه‌تازی آمريكا و كشورهای غرب برای تصميم‌گيری برای جهان در سال‌های گذشته تصريح كرد: امروز ملت‌ها تسليم خواسته‌های آمريكا و دنيای غرب نيستند و اين بت را امام (ره) و انقلاب اسلامی ايران شكست و ملت‌ها به خودشان جرئت دادند كه خودشان برای خودشان تصميم بگيرند و ديكته‌های آمريكا و اروپا را چشم‌بسته قبول نكنند.
صديقی در ادامه خاطرنشان كرد: كشورهای غربی علم را انحصاری كرده بودند و به جهان سوم اجازه جهش علمی نمی‌دادند، اميد‌ها را به يأس تبديل كرده و وابستگی را نهادينه كرده بودند؛ اما امروز علوم هسته‌ای و فناوری‌های پيشرفته در جهان اسلام مسير خود را هموار كرده است و آنچه برای ايران اسلامی در عرصه علمی و جهش‌های فوق تصور در اين حوزه پيش آمده، برای ديگر ملت‌ها درسی است.
وی به مقابله جهان استكبار با بيداری و خودباوری جهان اسلام اشاره و تصريح كرد: آنها از حمله نظامی نااميد شدند و مقابله خود را با اين حركت غير قابل كنترل روز به روز پيچيده می‌كنند؛ حربه آنها در اين مقابله ايجاد اختلاف بين شيعه و سنی و فتنه است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اختلاف‌افكنی سلاحی بوده كه دنيای استعمار و الحاد عليه جهان اسلام به كار برده‌اند؛ ايجاد فرقه‌ها و دامن زدن به تعصبات فرقه‌ای عامل بسيار خطرناكی است كه بايد ملت‌ها در برابر آن با هوشياری، وحدت به وجود آمده را هم در كانون بيداری و خيزش‌ ملت‌ها، كه ايران اسلامی است و هم در ساير ملت‌ها پاسداری كنند.
صديقی همچنين به ديدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اشاره و يادآور شد: مردم اصفهان يادبود روزی كه شهدای زيادی را تشييع كردند و در همان روز برای فتح قله‌ها از پا ننشستند را به صورت تابلويی ترسيم كردند و همه ساله آن روز را به صورت يك كلاس حماسه و شور مطرح می‌كنند.
وی ادامه داد: در ديداری كه با مقام معظم رهبری داشتند، معظم‌له ضمن تجليل از روحيه حماسی و بيداری و بصيرت مردم اصفهان، رمز پيشرفت هر ملتی را نثار و روحيه جهادی عنوان كردند.
خطيب جمعه تهران در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات عراق و كارشكنی‌های بيگانگان در اين كشور پرداخت و گفت: علی‌رغم موانعی كه آمريكا، اشغالگران و بعضی دولت‌های منطقه بعد از انتخابات عراق در مسير تشكيل كابينه و سامان‌يافتن تدبير و امور عراق پيش آوردند، بالاخره با هوشياری مردم عراق و مقاومت مسئولان رئيس‌جمهور و نخست‌وزير پيشين كار را به دست گرفتند؛ اميدواريم ملت عراق با همان وحدت و استقامت بتوانند گام‌های بلندی برای برقراری امنيت و فراهم آوردن زمينه‌ای برای بيرون‌راندن اشغالگران فراهم كنند.
صديقی همچنين در مورد اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار كرد: اين كار در خور همت مضاعف مردم فداكار ايران است كه از آغاز انقلاب اسلامی همه دولتمردان و دلسوزان جامعه آرزوی اين مسئله را داشتند كه متكی به نفت نباشيم و امكانات ملی ما عادلانه توزيع شود و در اين مرحله كه مرحله صعب‌العبوری است و دشمن از همه جوانب نااميدشده، بايد حواس همه جمع باشد.
وی ضمن تقدير از رسانه ملی برای پرداختن به اين مسئله خاطرنشان كرد: همه اهل قلم و بيان بايد برای باز كردن و روشنگری وارد شوند و مردم نيز همچون گذشته برای مقابله با سختی‌ها آمادگی خود را بيش از گذشته داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسيدن هفته بسيج، با بيان اينكه روزی بسيج به عنوان نيروی ذخيره مردمی كه مولود و ميوه شيرين شجره طيبه انقلاب مطرح بود، گفت: آن روز تصور می‌شد بسيج يك نيروی برای جبهه‌های نظامی است، اما ديديم كه در 9 دی، همه مردم بسيجی و مجاهدند و همه ولايتمدار، روشن و روشنگرند.
صديقی تصريح كرد: هركس شجره طيبه ولايت را با اعماق وجودش پذيرا باشد و مباهات كند كه امروز پاك‌ترين و كارآمدترين رهبری بعد از حكومت پيامبران و ائمه را رهبری انقلاب از آغاز داشته است، اين باور برای او يك باور شيعی، تبعيت از اهل بيت(ع) و گرايش به غدير امام علی است.
خطيب جمعه تهران با بيان اينكه امروز بسيج همان نقش مالك اشتر را دارد، خاطرنشان كرد: مالك اشتر يك نظامی نبود، بلكه يك الگو، عنصر اخلاقی و عبد صالح خدا بود.
همچنين حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بيان اينكه از نام‌های خداوند حاضر و ناظر است، تصريح كرد: حريم خدا را در جای جای زندگی حفظ كنيم چرا كه عالم بارگاه، محضر و منظر خداست و بايد با رضای خدا زندگی كنيم.
وی عيد سعيد قربان را عيد حماسه، عيد قدم گذاشتن در قربانگاه، عيد مقابله با جبهه‌های شرك، نفاق و ظلم، عيد مقابله با شيطان بزرگ و نفس اماره ناميد و گفت: برای كسانی اين عيد، عيد بود كه با مدد الهی هم عاشق بودند كه قربانی بدهند و قربانی بشوند و هم موانع راه در حركت به سوی خدا را از پيش پای بندگان بردارند.
صديقی ادامه داد: حج درواقع تمرين مبارزه تا ‌پيروزی مطلق است. حج تمرين اطاعت از فرماندهی است. حج تمركز جهان اسلام در يك نقطه است. حج هم بازيابی، جستجو عشق و عطش است و هم نگهداری و ‌پاسداری از رهاوردها و دستاوردهای حج بر ‌‌پيروزشدن است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه قرآن ايام حج را ايام معدودات و ايام ذكر خدا می‌داند، گفت: اين ايام ايامی است كه مشتاقان سيل اشتياق را به چشمه وصال می‌رساند. از نور الهی می‌گيرند و زندگی آنها ذكرالله می‌شود كه همه اينها مقدمه غدير است.
وی افزود: اين حركت‌ها درنورديدن بلنداها و كوهساران برای رسيدن به اوج قله آزادگی است كه آن قله تنها با رسيدن به آزاده مطلق و ولی مطلق تحقق می‌يايد.
صديقی گفت: نماز با اين همه اسرار، روزه با اين همه راز، حج با اين همه رمز، زكات و برآوردن نيازهای خلق و همراه شدن با دردمندان، جهاد و ايثار، سنگرنشينی، قهرمان بودن، شجاع بودن، با شهامت بودن همه اينها زيبايند ولی اگر روح نباشد، ولی نباشد، قلب نباشد، عشق و شور نباشد، سير سريع به سوی مقصد نباشد يك مجسمه زيبای متوقف است.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: در قرآن تاكيد شده است كه : «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» اين چه حادثه عظيمی است كه خدا پيامبرش را مورد عتاب قرار می‌دهد كه تا اين رسالت عظيم را ابلاغ كند.
وی با اشاره به مسائلی چون نماز، زكات، حج، جهاد و غيره گفت: همه اين امور به اين اصل وابسته‌اند و حتی اگر كسی توجهی به روايات وارده نكند در يك ارزيابی منصفانه تامل بكند اين چه مسئله‌ای می‌تواند باشد كه اينقدر مهم است و همه ارزيابی‌ها بايد ازآن چشمه نشئت بگيرد.
صديقی آيه فوق الذكر را دارای دو تعبير اكمال دين و اتمام نعمت بيان كرد و گفت: آنچه جامعه را آباد می‌كند حكومت و حاكم آباد است و آنچه جامعه را فاسد می‌كند حكومت فاسد است. اگر فرزانگان و فرهنگ درست شوند جامعه درست می‌شود.
captcha