جديدترين شماره نشريه تخصصی «مهر» منتشر شد
کد خبر: 2045683
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹

جديدترين شماره نشريه تخصصی «مهر» منتشر شد

گروه ادب: يكصد و دومين شماره از نشريه تخصصی كتاب «مهر» با آثار و گفتارهايی از راضيه تجار، سيد قاسم ياحسينی، محسن سليمانی، محمدعلی گودينی، محمد حمزه‌زاده و ... منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين شماره از دو هفته‌نامه «مهر» در پرونده موضوعی خود با نگاهی به چگونگی حضور ناشران و نويسندگان در حوزه فروش كتاب منتشر شده است. اما پيش از مطالب پرونده، در اولين مطلب به ارائه گزارشی از سيزدهمين دوره كتاب سال دفاع مقدس پرداخته شده است. در اين دوره 12عنوان كتاب از سوره مهر برگزيده و تقدير شدند.
تقدير جلال از «تالار پذيرايی پايتخت» عنوان دومين مطلب از اين شماره است كه در يك گزارش گفت‌و‌گو با نويسنده كتاب به موفقيت كتاب محمدعلی گودينی در سومين دوره جايزه ادبی جلال آل احمد پرداخته شده است. در همين صفحه گزارشی از نقد كتاب «كافه خنده» عليرضا لبش توسط سيدعلی ميرفتاح در نشست كافه خنده هم آمده است.
گفت‌وگو با محمدحمزه زاده، مديرعامل انتشارات سوره مهر مطلب آغازين پرونده «مهر» شماره 102 است. در اين مطلب كه اولين گفت و گوی حمزه زاده از آغاز انتشار دوره جديد «مهر» با اين نشريه است، موضوع «اقتصاد فرهنگ» و بحث «بازرگانی كتاب» مورد توجه بوده است.
«نويسندگان چند كاره‌اند؟» عنوان مطلب بعدی «مهر» است كه در اين گزارش- مصاحبه درباره «نويسندگان ناشر»، با چند تن از نويسندگان از جمله راضيه تجار، سيد قاسم ياحسينی و محسن سليمانی گفت و گو و نظرات شان منعكس شده است.
«شعردراغما» و «قصه در نقاهت» عنوان دو مطلب بعدی «مهر» است كه در آن به بررسی وضعيت توليد و انتشار كتاب‌های شعری و داستانی در كشور پرداخته شده است.
«آيا چرخه توزيع كشور می لنگد؟» عنوان مطلبی است كه در آن به بازخوانی اين سوال و بررسی عملكرد نامناسب وضعيت بازرگانی و توزيع كتاب در كشور پرداخته شده است.
«سوران سرد» عنوان كتابی از جواد افهمی است كه چندی پيش توسط سوره مهر منتشر شده و حالا صفحه‌های 12 و 13 «مهر» به نقد شفاهی اين كتاب و گفت‌وگو با نويسنده آن اختصاص داده شده است.
«كوتاه مثل آه» هم عنوان مطلبی است كه «شاه بی شين» كاظم مزينانی را نقد كرده و در صفحه روبه روی آن گفت و گو با نويسنده اين كتاب منتشر شده است.
«به زودی» عنوان آخرين صفحه «مهر» است كه به معرفی كتاب‌های در حال انتشار سوره مهر می پردازد كه در اين شماره 5 كتاب درحال چاپ سوره مهر از «تشنه ديدار» محمدرضا سرشار، جلد دوم رمان «اسماعيل» اميرحسين فردی، «اسراروابزار طنزنويسی» محسن سليمانی و «گزيده قابوس‌نامه» مجيد ملاحسنی و «هزار گوهر» مرتضی نوربخش معرفی شده‌اند.
همچنين در همين صفحه مرتضی سرهنگی، مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوره هنری ازتدوين 4 كتاب از مجموعه خاطرات خلبانان نيروی هوايی خبر داده كه به گفته وی تا نمايشگاه كتاب تهران منتشر می‌شوند.
captcha