مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه سطوح آموزش مجازی خود را ارتقا می‌دهد
کد خبر: 2051512
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲

مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه سطوح آموزش مجازی خود را ارتقا می‌دهد

گروه فضای مجازی: حجت‌الاسلام رضازاده‌ جويباری با بيان اين‌كه سطوح آموزش‌های مجازی اين مؤسسه در آينده‌ای نزديك گسترش می‌يابد، اظهار كرد: به موازات آموزش‌های تلفنی، سطوح آموزش مجازی اين مؤسسه را به آموزش از طريق نرم‌افزارها و اينترنت مجهز می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمد رضازاده‌ جويباری»، مسئول مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور درگفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با اشاره به رشد و توسعه نرم‌افزارها و امكانات فضای مجازی، بر ضرورت به‌كارگيری از اين ابزارها تأكيد كرد و گفت: درصدديم در آينده‌ای نزديك، به موازات آموزش‌های حضوری و تلفنی، اين مؤسسه را به ابزارهای آموزشی نرم‌افزاری و اينترنتی مجهز كنيم.
وی تصريح كرد: نشر و ترويج معارف دينی و قرآنی در فضای مجازی و انعكاس حساب‌شده و برنامه‌ريزی شده معارف دين، از طريق اين شبكه جهانی بسيار مطلوب است؛ بنابراين بايد با استفاده از نرم‌افزارها و رسانه‌های مجازی كه از ملزومات و مقتضيات دنيای جديد محسوب می‌شوند برای تحقق اين امر كوشش كرد.
اين مدرس قرآن اظهار كرد: گرچه آموزش‌های چهره به چهره به لحاظ تأثيرگذاری بيشتر و كيفيت انتقال بالای مطالب به مخاطب در اولويت هستند، اما برخورداری از اين آموزش‌ها، در دنيای امروز به دليل اشتغالات روزمره اكثر افراد و زمان‌گير بودن برای همگان ميسر نيست؛ لذا نرم‌‌افزارها و ابزارهای فناوری اطلاعات می‌توانند در اين زمينه ياری‌رسان باشند.
رضازاده‌جويباری افزود: اگرچه بهترين نوع آموزش‌های ابتدايی و مقدماتی كودكان و نوجوانان كه شامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن است آموزش حضوری و چهره‌به‌چهره محسوب می‌شود اما چنين نيست كه آموزش‌های مجازی حتی برای كودكان و نوجوانان هم بی‌فايده باشد؛ زيرا هم‌چنان‌كه تجربه نشان‌ داده است، كودكان با رسانه‌های دنيای مدرن، مانند تلوزيون، به‌راحتی ارتباط برقرار می‌كنند و مطالب بسياری می‌آموزند.
وی با اشاره به اين مطلب كه در اين مؤسسه، تنها بخش كوچكی از آموزش‌های قرآن به آموزش مجازی اختصاص دارد اظهار كرد: اكنون در مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور، تنها بخشی كه می‌تواند به نوعی با آموزش‌ مجازی مرتبط باشد آموزش از طريق ارتباط تلفنی است.
مسئول مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور اظهار كرد: آموزش از طريق ارتباط تلفنی، با تمامی متعلمان در اقصی نقاط كشور صورت می‌گيرد و اين شيوه با توجه به مشكلات و هزينه‌بر بودن اياب و ذهاب و نيز در دسترس نداشتن امكانات كافی و اساتيد مجرب، به‌خصوص برای مناطق محروم و مستضعف بسيار مفيد است و اين روش تا حدی می‌تواند مشكلات متعلمان را مرتفع كند.
رضازاده‌جويباری در بيان يكی ديگر از مزايای اين شيوه آموزش در اين مؤسسه گفت: يكی ديگر از مزايای اين شيوه تعليم، نسبت به كلاس‌های حضوری، اين است كه برای آموزش تلفنی هيچ‌گونه محدوديتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و در همه اوقات نام‌نويسی صورت می‌پذيرد و پذيرش و ثبت‌نام متعلمين منوط به حد نصاب رسيدن آنان نيست.
اين مدرس حوزه، آموزش‌های تلفنی اين مؤسسه را منحصر در حفظ قرآن و نهج‌البلاغه توأم با ترجمه و مفاهيم آن دانست و حوزه و دامنه فعاليت اين مؤسسه را سراسر كشور اعلام كرد.
وی از گسترش آموزش‌های مجازی اين مؤسسه در آينده‌ای نزديك خبر داد و افزود: در آينده‌ای نزديك، به موازات آموزش تلفنی، سطوح آموزش مجازی اين مؤسسه را به آموزش از طريق نرم‌افزارها و اينترنت مجهز خواهيم كرد.
captcha