جدايی از ولايت جدايی از حقيقت توحيد است
کد خبر: 2055951
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲

جدايی از ولايت جدايی از حقيقت توحيد است

گروه سياسی و اجتماعی: ولايت، نعمت مطلق و حقيقت توحيد است و كسی كه از ولايت جدا شود از حقيقت دين و توحيد جدا شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه تهران، چهارشنبه شب در سخنانی در مجتمع آموزش عالی امام خمينی در قم، حرام خوری را يكی از عوامل دوری از ولايت برشمرد و گفت: دست‌اندازی به بيت‌المال و حرام‌خوری موجب دوری از ولايت و قرار گرفتن در مقابل او می‌شود همان طور كه در كربلا رخ داد.
امام جمعه تهران ولايت را محك دانست و تصريح كرد: ولايت پذيری با برخی صفات مانند تكبر و لجاجت سازگاری ندارد همان طور كه شيطان به علت تكبر بر انسان سجده نكرد و زحمت عبادات شش هزار ساله خود را فنا كرد.
وی با اشاره به «اياك نعبد و اياك نستعين» و به كار بردن افعال جمع در نماز بيان كرد: نماز جماعت برای اين است كه ما تبعيت از ولايت را بياموزيم و در واقع تعليم و تمرين ولايت مداری است.
وی با بيان اينكه ولايت فقيه محصول مجاهدت‌های كسانی چون ميرزای شيرازی است، افزود: قانون اساسی فرع بر ولايت فقيه است و ملاك مشروعيت ولی فقيه نيست بلكه قانون اساسی مشروعيتش را از ولايت فقيه به دست می‌آورد.
صديقی تاكيد كرد: مشروعيت ولايت فقيه برخاسته از آراء مردم نيست اما مرم به رهبری خود عشق می‌ورزند و رهبر همه مردم را اعضاء و جگرگوشه‌های خود می‌داند و جدايی ميان امت و امام متصور نيست.
امام جمعه تهران تاكيدكرد: ولايت حقيقتی است كه كشور و شرف و دين را بيمه می‌كند.
صديقی با بيان اينكه امام زمان اين نظام را هدايت می‌كند تصريح كرد: اقتضاء اين است كه در زمان ظهور خسته نشويم و از قلت عدد نترسيم.
captcha