مسابقات حفظ قرآن كريم در ايام دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 2065684
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۴

مسابقات حفظ قرآن كريم در ايام دهه فجر برگزار می‌شود

اداره‌كل فرهنگی ـ هنری بنياد شهيد و امور ايثارگران، 26 دی‌ماه، از برگزاری مسابقات حفظ سوره‌های «فجر و انسان»، به مناسبت فرارسيدن ايام دهه مبارك فجر در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبر‌گزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی بنياد شهيد و امور ايثارگران، اداره‌كل فرهنگی ـ هنری بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد: در ايام دهه فجر مسابقات استانی حفظ سوره‌های مبارك «فجر و انسان» در سراسر كشور برگزار می‌شود كه نفرات برتر پس از مرحله شهرستان به مرحله استانی و سپس به مرحله كشوری راه خواهند يافت.
يادآور می‌شود،، نخبگان قرآنی شاهد و ايثارگر برگزيده كشوری در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسال شركت خواهند كرد.
هدف از برگزاری اين مسابقات، شناسايی نخبگان قرآنی و تشويق خانواده‌های معظم شاهد و ايثارگر و انس با قرآن كريم است.
همچنين اداره‌كل فرهنگی هنری بنياد شهيد و امورايثارگران در راستای ارتقای سطح قرآنی فرزندان و خانواده‌های شاهد و ايثارگر در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم آزمون تعيين سطح برگزار كرد.
بر همين اساس، اين آزمون توسط سازمان دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی و با حضور 600 نفر از فرزندان و خانواده‌های معظم شاهد و ايثارگر سراسر كشور برگزار شد كه در پايان اين دوره به شركت‌كنندگان مدرك اعطا شد.
captcha