مركز علوم شرعی و پژوهش‌های اسلامی در سوريه تأسيس می‌شود
کد خبر: 2100833
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

مركز علوم شرعی و پژوهش‌های اسلامی در سوريه تأسيس می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مركز عالی علوم شرعی، زبان عربی، تحقيقات و پژوهش‌های اسلامی «شام» به دستور رئيس‌جمهور سوريه در اين كشور تأسيس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سوريه به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی syria-news، «بشار اسد»، رئيس‌جمهور سوريه، ديروز، حكم قانونی شماره 48 در سال 2011 ميلادی را به‌منظور احداث مركز علوم شرعی، زبان عربی، تحقيقات و پژوهش‌های اسلامی «شام» صادر كرد كه وابسته به وزارت اوقاف سوريه و مقر آن در دمشق خواهد بود.
اين مركز دارای بخش‌های مختلفی همچون مجمتع اسلامی «فتح» است كه با دانشكده شريعت و قانون، دانشكده اصول دين و فلسفه، دانشكده زبان عربی و دانشكده پژوهش‌های اسلامی و عربی فعاليت خواهد كرد.
مجتمع شيخ «احمد كفتارو» از ديگر بخش‌های مركز است كه دانشكده تبليغ و پژوهش‌‌‌های اسلامی، دانشكده اصول دين و دانشكده شريعت و قانون را در خود جای خواهد داد.
بخش ديگری از مركز عالی علوم شرعی و پژوهش‌های اسلامی شام نيز با بخش‌هايی همچون دانشكده اصول دين، دانشكده زبان عربی و پژوهش‌های اسلامی و دانشكده شريعت فعاليت خواهد كرد و اين مركز مجاز است دانشكده‌ها و بخش‌های ديگری را راه‌اندازی كند.
براساس اين گزارش، نشر شيوه علمی اسلامی، پيشرفت زبان عربی و علوم اسلامی، پرورش دانشجويان متخصص در علوم شرعی و پژوهش‌های اسلامی و عربی و تربيت خطبا و ائمه جماعات برای فعاليت در داخل و خارج سوريه از اهداف تأسيس اين مركز است.
captcha