شهيد مطهری به دنبال اثبات كارآمدی دين در جامعه بود
کد خبر: 2115913
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸

شهيد مطهری به دنبال اثبات كارآمدی دين در جامعه بود

گروه اجتماعی: رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اينكه شهيد مطهری فقيه قرآنی بود، اظهار كرد: شهيد مطهری به دنبال اثبات كارآمدی دين در اداره امور جامعه بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمد محمديان»، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور، در ششمين جشنواره حكمت مطهر ويژه دانشگاهيان كشور كه صبح امروز، 12 ارديبهشت‌ماه، در ساختمان مركزی دانشگاه پيام نور برگزار شد، طی سخنانی گفت: شخصيت استاد مطهری علاوه بر آثاری كه از ايشان باقی است، الگوی جامعی برای همه كسانی است كه دغدغه خدمت به دين در آن‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به اينكه ما امروز به صدها مطهری نياز داريم كه بتوانيم امت اسلامی را با معارف دين آشنا كنيم، افزود: توجه به شخصيت شهيد مطهری می‌تواند برای ما و همه كشورهای اسلامی راه‌گشا باشد.
حجت‌الاسلام محمديان با بيان اينكه شهيد مطهری به واسطه داشتن چهار ويژگی چهره‌ای ماندگار شده است، اظهار كرد: شهيد مطهری فقيه قرآنی بود؛ يعنی اينكه مطالب را به‌طور عميق از سرچشمه دين استخراج می‌كرد.
رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اينكه فقيه قرآنی كسی است كه نگاه جامعی به دين دارد و تمام زوايای انسانی را می‌بيند، بيان كرد: بسياری از عالمان تنها به يك جهت از دين توجه می‌كردند و به بخشی از وجوه انسانی توجه داشتند كه وجه تمايز شهيد مطهری با ديگر عالمان در اين بود كه بر همه اين مسائل تسلط داشت.
وی با بيان اينكه يكی ديگر از ويژگی‌های شهيد مطهری اين بود كه تسلط زيادی بر نفسش داشت و آن را مهار می‌كرد، گفت: قرآن كريم تزكيه را مقدم بر تهذيب می‌داند و تأكيد می‌كند اگر كسی تزكيه نفس را در خودش پديد نياورد، علم او نافع نخواهد بود.
حجت‌الاسلام محمديان در ادامه سومين ويژگی شهيد مطهری را آگاهی ايشان به زمان عنوان كرد و افزود: شهيد مطهری از مكاتب آن زمان آگاهی كامل داشت و فرصت‌ها و تهديد‌های پيش ‌روی امت اسلامی را به خوبی می‌شناخت.
رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بيان اينكه يكی ديگر از ويژگی‌های شهيد مطهری كه ايشان را متمايز با ساير علما می‌كرد اين بود كه وی مرزبانی مطمئن برای دين محسوب می‌شد، اظهار كرد: در بحث مرزبانی دين ايشان هم در تعريف مرزها و هم در تبيين علمی آنها بسيار دقيق بود.
وی در پايان با اشاره به اينكه شهيد مطهری به دنبال اثبات كارآمدی دين در اداره امور جامعه بود، بيان كرد: متأسفانه آثار شهيد مطهری را به شكل مناسبی در دنيا ارائه نكرده‌ايم كه لازم است در اين زمينه اقدامات جدی‌تری صورت گيرد.
همچنين در ابتدای اين مراسم حجت‌الاسلام كمالی، دبير ششمين جشنواره سراسری حكمت مطهر ويژه دانشگاهيان كشور در سخنانی با اشاره به اينكه ششمين دوره اين جشنواره در دو بخش اساتيد و دانشجويان برگزار شد، گفت: در بخش دانشجويی دو كتاب استاد مطهری مبنای مطالعه قرار گرفت كه بيش ‌از هفت هزار دانشجو در اين جشنواره شركت كردند.
وی با بيان اينكه اساتيد نيز می‌توانستند با ارائه مقاله در محورهای سياسی، اعتقادی، اقتصادی و كاربردی در اين جشنواره شركت‌ كنند، اظهار كرد: از زمان اعلام فراخوان اين جشنواره در بهمن‌ماه سال گذشته تا زمان آغاز داوری، 300 نفر از اساتيد دانشگاه‌های كشور در اين جشنواره شركت كردند.
captcha