مسئولان فرهنگی كشور اهتمام بيشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند
کد خبر: 2116611
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰

مسئولان فرهنگی كشور اهتمام بيشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند

گروه اجتماعی: متأسفانه در زمينه نهج‌البلاغه كار كمی در كشور صورت گرفته است و بايد مسئولان فرهنگی كشور اهتمام بيشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند، چون نهج‌البلاغه پس از قرآن با ارزش‌ترين كتاب نزد ما مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خوزستان، حجت‌الاسلام «محمد رضازاده‌جويباری»، دبير مرحله نهايی پنجمين دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه و مسئول مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه، در افتتاحيه پنجمين دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه كه صبح امروز، 13 ارديبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، ضمن قرائت پيام آيت‌الله «مكارم شيرازی»، گفت: مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در سال 1380 در قم تأسيس شد و در استان‌های مختلف كشور شعبی دارد و عمده فعاليت‌ آن در زمينه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه است.
وی ادامه داد: متأسفانه در زمينه نهج‌البلاغه كار كمی در كشور صورت گرفته است و بايد مسئولان فرهنگی كشور اهتمام بيشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند. چون نهج‌البلاغه پس از قرآن با ارزش‌ترين كتاب نزد ما مسلمانان است.
دبير مرحله نهايی پنجمين دوره مسابقه حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه، گفت: كتاب قرآن و ادعيه و مفاتيح‌الجنان در همه خانه‌ها وجود فيزيكی دارد، اما متاسفانه كتاب نهج‌البلاغه چنين نيست.
وی بيان كرد: 20 هزار نفر در اين دوره از مسابقات حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه اعلام آمادگی كردند و همزمان در بخش كتبی آن در 140 شهرستان آزمون برگزار شد و امروز به ميزبانی استان خوزستان 70 نفر برگزيده در رشته حفظ و 70 نفر در رشته مفاهيم با هم رقابت می‌كنند.
رضازاده جويباری تصريح كرد: با حمايت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های استان خوزستان اميدواريم كه اين جشنواره به بهترين وجه ممكن برگزار شود.
captcha