حضور 242 كاروان ايرانی در بی‌سابقه‌ترين عمره 10 سال گذشته
کد خبر: 2118529
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷

حضور 242 كاروان ايرانی در بی‌سابقه‌ترين عمره 10 سال گذشته

گروه اجتماعی: رئيس ستاد عمره مدينه با اشاره به اينكه در سال‌های گذشته حداكثر تا 224 كاروان زائران ايرانی به عمره اعزام می‌شد گفت: امسال اين عدد به 242 خواهد رسيد كه در ده سال گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی حج، نشست مشترك معاون توسعه و نيروی انسانی بعثه مقام معظم رهبری، مسوولين ستاد عمره در مدينه و حجت‌الاسلام احمدی مدير آموزش معاونت امور فرهنگی بعثه مسائل مربوط به عمره جاری در مدينه منوره بررسی شد.
همچنين تك‌تك مشكلاتی كه از طرف زائرين به بازرسی ستاد عمره و بازرسی بعثه مدينه منعكس شده بود مطرح و مسوولان امور اسكان، امور حمل و نقل، تداركات و پشتيبانی، تغذيه و بازرسی ضمن ارائه گزارش‌هايی از فعاليت‌های و مسائل حوزه خود به پرسش‌های معاون توسعه و نيروی انسانی بعثه درباره گزارش‌های مردمی به ويژه درباره امور تغذيه كه به واحدهای نظارتی و بازرسی رسيده است پاسخ دادند.
مقامات مسوول در ستاد عمره همچنين پيشنهادهايی را درباره بهبود حمل و نقل زائران بين جده و مدينه و همچنين در داخل شهرمدينه مطرح كردند.
حجت‌الاسلام فلاح زاده معاون توسعه و نيروی انسانی بعثه مقام معظم رهبری در اين جلسه ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام و المسلمين قاضی عسكر به عوامل زحمتكش ستاد عمره مدينه گفت: گزارش‌های رسيده از مكه و مدينه و همچنين مشاهدات ميدانی نشان دهنده اين است كه عمره امسال روان‌ترين عمره در چند سال اخير بوده است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: شرح وظايف جديدی كه برای مديران ثابت مديران راهنما و مسوولان فرهنگی هتل‌ها نوشته شده، قرار است برای اجرای فعاليت‌های فرهنگی وظيفه اصلی در كنار مسوولان فرهنگی به عهده مديران ثابت قرار گيرد تا هماهنگی‌ها بيشتر شود.
وی از اعضای ستاد عمره مدينه خواست چنانچه درباره تعالی عمره پيشنهاداتی دارند مطرح كنند تا برای رسيدن به تصميم نهايی بررسی شود.
فلاح زاده همچنين گفت مشكل تاخير در پروازها كه علت اصلی آن مربوط به مسوولان فرودگاه جده است در دست پيگيری است و كنسولگری ايران در جده هم تلاش می‌كند اين مشكل به زودی حل شود.
وی همچنين با بيان اين كه مسوولان ستاد عمره مدينه تمام تلاش خود را برای تامين آسايش زائران در زمان حضور در مدينه را به كار می‌بندند پيشنهاد كرد با اطلاع رسانی دقيق امكان مقايسه خدمات و امكاناتی كه در مدينه در اختيار زائران ساير كشورها قرار می‌گيرد با خدماتی كه به زائران ايرانی داده می‌شود فراهم شود.
در اين جلسه همچنين محمود شرافتی رئيس ستاد عمره مدينه درباره فعاليت‌های فرهنگی عمره گفت: برای دستيابی به نتيجه مطلوب در اين زمينه بهترين كار اين است كه مديران كارون‌ها علاوه بر سابقه اجرايی كه دارند صبغه فرهنگی هم داشته باشند.
وی اضافه كرد: سال‌های گذشته حداكثر تا 224 كاروان زائران ايرانی به عمره اعزام می‌شد اما امسال اين عدد به 242 خواهد رسيد كه در ده سال گذشته بی‌سابقه است.
در اين جلسه معاون توسعه و نيروی انسانی بعثه نيز تصريح كرد: سياست بعثه در برنامه ريزی تمركززدايی است.
captcha