محرميت باطنی به حضرت زهرا(س)، پاكی درون می‌خواهد
کد خبر: 2127771
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴

محرميت باطنی به حضرت زهرا(س)، پاكی درون می‌خواهد

گروه فعاليت‌های قرآنی: حضرت فاطمه زهرا(س) نور خدا و حقيقت قرآن هستند و شخصيت‌هايی همچون «سلمان فارسی» و يا «جابر بن عبدالله انصاری» از نظر باطنی با ايشان محرم‌اند اما بايد توجه داشت اين محرميت باطنی برای هر شخصيتی، نياز به پاكی دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی»، امام جمعه موقت تهران سوم خردادماه در هجدهمين نشست از سلسله نشست‌های «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» كه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با بيان اين مطلب به كوثر بودن حضرت زهرا(س) اشاره و تصريح كرد: كوثر به معنای چيزی است كه به چشم می‌آيد و ارزشمند است و در مقابل ابتر به معنای چيزی است كه ارزشی ندارد و كوثر بودن حضرت زهرا(س) را می‌توان در وجود شخصيت‌های بزرگی كه از نسل ايشان به وجود آمدند همچون امام خمينی(ره) و آيت‌الله خامنه‌ای ديد.
وی با بيان اينكه گاهی انسان پاك است و از آلوده شدنش جلوگيری می‌كند و گاهی آلوده است و به تطهير خود می‌پردازد، اظهار كرد: اينگونه نيست كه خداوند اهل بيت(ع) را از بدی دور نگه دارد بلكه با توجه به آيه تطهير، خداوند آلودگی و بدی را از اهل بيت(ع) دور نگه می‌دارد و اجازه نزديك شدن آن‌ها به اهل بيت(ع) را نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام صديقی با اعلام اينكه مبدا تمام پاكی‌ها، صفای دل است، گفت: دلی كه صاف نيست به ظرفی آلوده می‌ماند كه اگر بهترين غذاها را هم در آن بريزد، آن‌ها را آلوده می‌كند و در قرآن هم بيان می‌شود كه اگر می‌خواهيد صعود و پرواز داشته باشد، شرطش اين است كه جان و دلتان پاك باشد اما اين شرط به تنهايی كافی نيست و انسان بايد اين مدارج را با عمل صالح طی كند.
امام جمعه تهران ريشه تمام خيرات را محبت دانست و با بيان اينكه محبت به اهل بيت(ع) مشكلات خانواده‌ها را حل می‌كند، اذعان كرد: علت اينكه برخی از خانواده‌ها با مشكلاتی همچون طلاق و يا ناسازگاری بين همسران مواجه هستند اين است كه چراغ محبت در اين خانواده‌ها خاموش است و آن‌ها نه دنيا را دارند و نه آخرت را.
وی به ويژگی‌های خانواده قرآنی اشاره و تاكيد كرد: خانواده قرآنی خانواده‌ای با صفا و دارای نشاط و طراوت عملی است كه هيچ بيگانه‌ای در آن رسوخ نكرده است.
حجت‌الاسلام صديقی اظهار كرد: اگر ابتدا دل حركت كنند و عمل به دنبال آن راه بيفتد، اين عمل، عملی عارفانه است و كارها برايش سهل و آسان است همانند كسی كه نماز شب را به راحتی می‌خواند و اما اگر انسان خواست با عمل، دلش را حركت دهد و به بالاها ببرد، ممكن است برخی از اعمال برای آن فرد كمی مشكل باشد كه می‌توان به افرادی اشاره كرد كه با زحمت نماز صبح را می‌خوانند.
امام جمعه تهران خطاب به طلاب و روحانيان حاضر در نشست گفت: علمای اينجا بايد با علمای ساير سرزمين‌ها تفاوت داشته باشند، اينجا مكانی است كه حضرت ولی عصر(عج) برای زيارت امام رضا(ع) مكررا تشريف می‌آورند، فرشته‌ها در حال صعود و نزول‌اند و عطر امام رضا(ع) نيز از اينجا به ساير نقاط منتشر می‌شود بنابراين با وجود اين چشمه زلال در اين مكان، نبايد عالمی وجود داشته باشد كه نتواند استفاده كافی را از اين امكانات ببرد، دلش غبار آلود باشد، اسارت نفسانی داشته باشد و يا تكاملش سريع نباشد.
وی با بيان اينكه مسئولان زيادی وجود دارند كه حرف از اسلام می‌زنند اما مردم را به خودشان دعوت می‌كنند، تصريح كرد: مبلغ در ابتدا بايد خودش نباشد و خدا باشد، در وجودش نشان دهد كه آنچه را كه می‌خواهد بيان كند، خودش به آن باور دارد و از آن بهره برده، خشيت داشته باشد و برای غير خدا حسابی باز نكند و در هر كاری رضايت و اجازه خداوند را در نظر بگيرد.
حجت‌الاسلام صديقی از عرصه تقليد سخن گفت و به مسيحيان كه خدا و دين را به كليسا و زمانی خاص محدود كرده‌اند اشاره و ابراز كرد: ما معتقديم خدا در همه جا حضور دارد و بايد خدايی كند بنابر اين با توجه به جنبه‌های زياد زندگی انسان، به فرد كارشناسی نياز است تا حكم خداوند را در اين زمينه‌ها مشخص كند.
امام جمعه تهران عنوان كرد: بنابر اين هم در عرصه تبليغ و هم در عرصه تقليد و صاحب نظر بودن در مسائل فقه، علم شرط لازم است اما اين شرط كافی نيست بلكه به مواردی چون خشيت الهی، صفای دل، از خود فارغ بودن، خود را پل قرار دادن و به خدا دعوت كردن نياز است.
captcha