امسال 28 نوع فعاليت قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشكی برگزار می‌شود
کد خبر: 2128035
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۷

امسال 28 نوع فعاليت قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشكی برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار كرد: امسال 28 نوع فعاليت قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشكی مشخص و اولويت‌بندی شده است و اين برنامه‌ها در عرصه‌های فعاليت‌های بنيادی، پژوهشی، تبليغی، ترويجی و آموزشی انجام می‌شود.

رحيم قربانی، رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: در دانشگاه علوم پزشكی، كنگره سراسری قرآن‌پژوهی و طب را برگزار خواهيم كرد و تاكنون از مرحله مقدماتی اين كنگره در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشكی استقبال خوبی شده است.
وی در ادامه افزود: امسال چند جشنواره قرآنی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار خواهد شد و اين جشنواره‌ها در راستای فعاليت‌های تبليغی و ترويجی قرآنی و دينی انجام می‌شود و اميدواريم برگزاری اين جشنواره‌ها تاثير مثبتی بر دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی داشته باشد.
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار كرد: امسال 28 نوع فعاليت قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشكی مشخص و اولويت‌بندی شده، اين برنامه‌ها در عرصه‌های فعاليت‌های بنيادی، پژوهشی، تبليغی، ترويجی و آموزشی انجام می‌شود.
قربانی تصريح كرد: اين اهداف در نشست كارشناسان و دبيران قرآن و عترت وزارت بهداشت مورد و هماهنگی عملياتی كردن اين 28 نوع فعاليت در وزارت بهداشت و همچنين دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور بر اساس اولويت‌ها و نقشی كه وزارتخانه بايد داشته باشد، نقشی كه دانشگاه‌ها و دانشكده‌ها بايد داشته باشند، مشخص شده است.
وی گفت: برگزاری مرحله نهايی شانزدهمين جشنواره قرآنی دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور در عرصه تبليغی و ترويجی، اولين جشنواره در سال جاری محسوب می‌شود، همچنين جشنواره قرآنی استادان دانشگاه‌های علوم پزشكی و جشنواره قرآنی كاركنان دانشگاه‌های علوم پزشكی امسال به صورت مجزا برگزار می‌شود و اين در حالی كه در سال‌های گذشته اين دو جشنواره با هم برگزار می‌شد.
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان كرد: اين جشنواره‌ها در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، همچنين امسال مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت جشنواره قرآنی اسوه را بنيان‌ می‌نهد كه همه ساله هم‌زمان با سالروز تاسيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت در تاريخ 29 مهرماه برگزار خواهد شد.
قربانی بيان كرد: بر اساس شاخص‌های ارزيابی فعاليت‌های قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی در 28 شاخص اصلی و فرعی تمام فعاليت‌های قرآنی علوم پزشكی از لحاظ ساختار، نيروی انسانی، فضای فيزيكی و امور مختلف مورد ارزيابی قرار می‌گيرد و دانشگاه نمونه قرآنی، همچنين رئيس، معاون، مسئول كانون قرآن و عترت، دبير، كارشناس قرآنی و افراد نمونه و فعاليت‌های قرآنی در آن جشنواره قرآنی معرفی و تجليل می‌شوند.
وی اظهار كرد: برگزاری اين جشنواره باعث رشد و ارتقاء فعاليت‌های قرآنی بر اساس معيارها و ميزان‌هايی كه سياست‌ها و رويكرده‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشكی بر مبنای آن همه ساله انجام می‌شود، استوار خواهد بود.
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: دانشجويان در رشته پزشكی با مشغله‌های درسی فراوان كه دارند، در برنامه‌های قرآنی حضور فعالی دارند و اين مركز برنامه‌های ارتقاء سطح قاريان و حافظان علوم پزشكی را در سال جاری با شدت بيشتری دنبال می‌كند.
قربانی عنوان كرد: شناسايی نخبگان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشكی و برگزاری كلاس‌های ارتقاء قاريان و حافظان دانشگاه‌های علوم پزشكی امسال در چندين نوبت برگزار خواهد شد تا دانشجويان علاقه‌مند بتوانند در اين عرصه فعاليت در خور توجهی انجام دهند.
وی بيان كرد: هر چند سطح معلومات قرآنی در بين دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی نسبت به گذشته از رشد قابل توجه‌ای برخوردار بوده، اما آن انتظاری كه در سطح كشوری و ملی وجود دارد، هنوز به آن حد مطلوب و ايده‌ال‌ها فاصله داريم و بايد با بحث‌های آموزشی بتوانيم به جايگاه مناسب دست يابيم.
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار كرد: همچنين در نشست كارشناسان و دبيران قرآن و عترت وزارت بهداشت قرار شد دوره‌‌های آموزشی و كارگاه‌های مهدويت، مهارت‌های زندگی قرآنی و ... بعد از اعلام آمادگی دانشگاه‌های مختلف برگزار شود.
قربانی تصريح كرد: اولين جشنواره ويژه جامعه پزشكی با همكاری دستگاه‌های مختلف با رشته‌های متنوع برگزار خواهد شد تا به اين وسيله فرهنگ اصيل قرآنی در اين جامعه به ويژه جامعه پزشكان بيشتر نهادينه شود.
وی در پايان افزود: همچنين برگزاری هفته قرآن و دانشگاه در هر يك از دانشگاه‌های علوم پزشكی برگزار می‌شود و هر دانشگاهی زمانی را برای برگزاری اعلام خواهد كرد، اما اين زمان بايد در آبان‌ماه سال جاری و در صورت امكان در دهه سوم اين ماه مشخص شود.
captcha