انتقال آموزه‌های دينی با روش استدلالی و نمايشی در جذب قرآن‌آموز مؤثر است
کد خبر: 2138849
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
تبليغ دين، راه‌كارها و آسيب‌ها توسط مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد/94

انتقال آموزه‌های دينی با روش استدلالی و نمايشی در جذب قرآن‌آموز مؤثر است

گروه فعاليت‌های قرآنی: انتقال آموزه‌های دينی با روش‌های استدلالی، نمايشی و گفتاری در جذب قرآن‌آموزان به سوی مؤسسات قرآنی بسيار مؤثر است.

«مجتبی وزيری»، مدير كانون آموزش قرآن تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، در پاسخ به اين سؤال كه توجه به چه راه‌كارهايی در آموز‌ش‌های مؤسسات می‌تواند از آسيب‌های دينی به خصوص در ميان نوجوانان و جوانان كم كند، گفت: مسئولان مؤسسات قرآنی بايد برخورد مناسب با قرآن‌آموزان داشته باشند چرا‌كه اين مهم‌ترين راهكار برای جذب نوجوانان و جوانان برای شركت در كلاس‌های آموزش علوم قرآنی و انس آنان با قرآن كريم و احاديث ائمه(ع) است.
وی در ادامه با اشاره ضرورت‌ها و راهكارهای تبليغ و اطلاع‌رسانی دين توسط مؤسسات قرآنی مردمی، اظهار كرد: اولين راهكار برای تبليغ و اطلاع‌رسانی مطلوب صدا و سيما است كه نقش پررنگ و بسيار مؤثری در تبليغ و اشاعه فرهنگ و مسائل قرآنی دارد.
اين مسئول در ادامه يادآور شد: در رسانه‌ای همچون صداو سيما در امر تبليغ و ترويج فعاليت‌های قرآنی توجه لازم صورت نگرفته است و اگر بتواند ميان قرآن‌آموزان گرايش ايجاد كند و آنان را به سوی فعاليت‌های قرآنی و ... جذب كند در جذب افراد بسيار موفق خواهد بود.
وزيری با اشاره به نيازهای مخاطب جهت كاهش آسيب‌های اجتماعی تصريح كرد: آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان از مسائل دينی به روش‌های استدلالی، گفتاری و نمايشی در انتقال آموزه‌های دينی بسيار مؤثر است.
وی گفت: افرادی كه از مسائل دينی آگاه شوند در عمل كردن به آن تلاش بيشتری می‌كنند و همچنين در امر تبليغ استفاده از روش‌های صحيح و تشويق در انجام امور دينی بسيار مؤثر است.
اين مسئول در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی دينی در جامعه توسط اساتيد و مربيان مؤسسات چگونه تبيين و آموزش‌داده شود تا كاربردی و عملی شود، گفت: نحوه برگزاری كلاس‌های آموزش علوم قرآنی در مؤسسات قرآنی بايد به گونه‌ای باشد كه ميان قرآن‌آموزان اشتياق ايجاد كند و همچنين اگر واقعيات قرآن و داستان‌های قرآنی به قرآن‌آموزان ارائه شود افراد بسياری به سوی مؤسسات جذب می‌شوند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: داشتن دوست و خانواده‌ای كه فرد را به سوی آموزه‌های دينی جذب كند نيز بسيار مؤثر است.
captcha