مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيد چمران در ساوه برگزار شد
کد خبر: 2144268
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۸

مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيد چمران در ساوه برگزار شد

مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيد چمران، سوم تيرماه با حضور رئيس و كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی شهرستان ساوه در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در ابتدای اين مراسم حجت‌الاسلام «تقوی» امام‌جمعه شهرستان ساوه ضمن عرض خير مقدم گفت: درست است كه شهيد چمران از نظر جسمی در بين ما نيست اما روح او، دعاها، نيايش‌ها و نام او وجود دارد و خواهد بود چون كسی كه برای خدا كار كند و خود را در اين راه وقف كند هميشه نام و ياد او زنده است.
حجت‌الاسلام «كاظم صديقی» امام‌جمعه موقت تهران كه سخنران اصلی اين مراسم بود نيز گفت: خدا عالم را خلق كرد برای آدم و آدم را برای امتحان و عبوديت چون هدف از آفرينش انس و جن بندگی و عبوديت الهی است و امتحان و آزمايش از اين جهت است كه بنده خدا از بنده شيطان معين شود.
وی افزود: ارزش انسان به مقام، پست، دكتر و ... نيست بلكه ارزش با بندگی خدا و تسليم در برابر فرمان الهی است. شهيد چمران يكی از كسانی بود كه تسليم امر خدا شد و قدرت خدا را مافوق همه قدرت‌ها دانست و همين امر باعث شده كه ياد او هميشه زنده بماند و شهيد چمران می‌تواند يك الگو از هر جهت برای ما باشد.
يادآور می‌شود، در ادامه مراسم مهدی چمران برادر شهيد چمران و عضو شورای اسلامی شهر تهران دست‌نوشته‌های شهيد را برای حضار قرائت كرد.
captcha