طرح دو هزار ختم قرآن «تلاوت نور» در حرم رضوی اجرا می‌شود
کد خبر: 2148047
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸

طرح دو هزار ختم قرآن «تلاوت نور» در حرم رضوی اجرا می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: طرح ختم قرآن تلاوت نور با همكاری آستان قدس رضوی و راديو قرآن در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

«مهدی لسانی»، رئيس اداره علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب اظهار كرد: طرح ختم تلاوت نور، طرح مشتركی است كه ميان آستان قدس رضوی و راديو قرآن در حال انجام است و از 27 رجب آغاز شده و تا 15 شعبان ادامه دارد.
وی با بيان اينكه در اين طرح صدها ختم قرآن به نيت سلامتی و فرج امام‌زمان(عج) انجام می‌شود، تصريح كرد: ثبت نام تلفنی اين طرح در حرم مطهر عبدالعظيم حسنی است و ثبت نام حضوری آن در حرم مطهر امام‌رضا(ع) انجام می‌گيرد.
وی افزود: دارالقرآن‌الكريم صحن جمهوری، واحد ختم تلاوت قرآن كريم و شبستان شماره دو مسجد جامع گوهر شاد مكان‌هايی هستند كه در حرم مطهر در نوبت صبح و عصر ثبت نام حضوری از مشتاقان شركت كننده در اين طرح را انجام می‌دهند.
لسانی با بيان اينكه در روز اول اين طرح كه 11 تيرماه بوده است، 140ختم قرآن انجام شده است، گفت: ما پيش‌بينی می‌كنيم براساس اين طرح در حرم مطهر امام‌رضا(ع) حدود دو هزار ختم قرآن صورت گيرد.
رئيس اداره علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی با بيان اين‌كه به طور معمولی در واحد ختم تلاوت نور دارالقرآن اين اداره در حرم مطهر طبق ثبت نام از زائران و مجاوران حدود دو هزار ختم قرآن در هر ماه صورت می‌گيرد، افزود: در اين طرح 35 شعبه كه در مساجد سطح شهر مشهد فعاليت می‌كنند، كار ثبت نام از متقاضيان در اين طرح را انجام می‌دهند و در مجموع حرم اهل بيت(ع) در قم، مشهد، شيراز و ری در اين طرح مشترك با راديو قرآن همكاری می‌كنند.
وی خاطرنشان كرد: طبق توافق صورت گرفته با راديو قرآن اختتاميه اين طرح قرآنی در عصر روز نيمه شعبان در مسجد جامع گوهر شاد حرم مطهر رضوی از ساعت 17:30 تا 19 برگزار می‌شود.
captcha