بررسی فرق استعماری و استكباری در بخش دشمن‌شناختی نمايشگاه قرآن
کد خبر: 2163390
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

بررسی فرق استعماری و استكباری در بخش دشمن‌شناختی نمايشگاه قرآن

گروه سياسی: بخش دشمن‌شناختی در نمايشگاه قرآن كريم همچون يك كتاب محتوايی به فرق مختلف كه از سوی استعمار و استكبار برای دشمنی با اسلام ايجاد شده است، می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم اين روزها محل مراجعه اقشار مختلف مردم است، در اين نمايشگاه با محوريت قرآن ارگانها، نهادها و سازمانهای مختلف در حد وسع خود به موضوعات قرآنی پرداخته‌اند، يكی از بخش‌ها كه در طبقه فوقانی نمايشگاه قرار دارد، بخش «دشمن‌شناختی» است.
در اين نمايشگاه در قالب تابلوهايی به موضوعات مختلف پرداخته شده است و اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف به بازديدكنندگان ارائه می‌شود.
همچنين تصاويری نيز در كنار اين تابلوها از شخصيت‌های مختلف سياسی و دينی در معرض ديد قرار داده شده است.
در بخشی از اين نمايشگاه به موضوع وهابيت، تشكيل اين فرقه انحرافی و بنيانگذاران آن پرداخته شده است، فتوای ابن‌تيميه، نظرات وهابيت در مورد شفاعت، امامت، ائمه(ع) و شبهاتی كه وهابيون به اسلام و تشيع وارد می‌كنند، بررسی شده است.
همچنين در اين بخش به برخی از شبهات وهابيت به صورت مستند و علمی پاسخ داده شده است.
در بخش ديگر اين نمايشگاه موضوعاتی همچون ده سوال يك وهابی از استاد خود، جنايات وهابيت از آغاز تاكنون وجود دارد در بخش جنايات، قتل و غارت در نجد، كشتار شيعيان كربلا، تخريب آثار بزرگان مكه، قتل‌عام مردم طائف، كشتار عمومی علمای اهل سنت و آتش زدن كتابخانه‌های بزرگ به عنوان بخشی از جنايات وهابيون معرفی شده است.
بخش ديگر اين نمايشگاه به موضوع صهيونيسم مسيحی پرداخته است، اصول عقايد صهيونيسم مسيحی، آرماگدون، ريشه مسيحيت صهيونيستی، كالوينيسم و پيورتانيسم ميراث‌دار پروتستانيسم، آثار يهود بر پروتستانيسم، پيورتيان‌ها يا يهوديان انگليس، ظهور پيورتيان‌ها در امريكا، اقتصاد پيورتيانيستی و غيره اصطلاحات ناآشنايی هستند كه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
قسمت ديگر اين نمايشگاه به خداشناسی مسيحيت صهيونيستی پرداخته شده است، مباحثی چون بازگشت دوباره يهوديان به سرزمين مقدس، برگزيدگی؛ ديدگاهی بر پايه مكاشفات درباره آينده و سومين معبد سليمان در اين بخش مورد بررسی قرار گرفته شده است.
در قسمتی از اين نمايشگاه با اشاره به عقايد مسيحيان صهوينيسم آمده است: شرط ظهور حضرت عيسی(ع) ويرانی مسجد‌الاقصی است. اين عبارت كه ديدگاهی افراطی است پايه بسياری از دشمنی‌های صهيونيست‌ها با مسجدالاقصی است در واقع چنين سخنی عقيده رهبران صهيونيست و صهيونيست‌های مسيحی برای مقابله با مسلمانان است.
همچنين در بخش ديگر نمايشگاه پيام مقام معظم رهبری در پی اهانت كشيش آمريكايی به قرآن كريم در معرض ديد مردم قرار گرفته است.
ايشان در شهريور ماه سال گذشته فرموده بودند:
«ملت عزيز ايران ـ امت بزرگ اسلام!
اهانت جنون‌آميز و نفرت‌انگيز و مُشمئز‌كننده به قرآن مجيد در كشور آمريكا كه در سايه امنيت پليسی آن كشور اتفاق افتاد، حادثه تلخ و بزرگی است كه نمی‌توان آن را تنها در حدّ يك حركت ابلهانه از سوی چند عنصر بی‌ارزش و مزدور به حساب آورد. اين يك اقدام محاسبه شده از سوی مراكزی است كه از سال‌ها پيش به اين طرف، سياست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستيزی را در دستور كار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتی و عملياتی، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته‌اند. اين حلقه ديگری از زنجيره ننگينی است كه با خيانت سلمان رشدی مرتد آغاز شد و با حركت كاريكاتوريست خبيث دانماركی و ده‌ها فيلم ضد‌اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اكنون به اين نمايش نفرت‌انگيز رسيده است. پشت صحنه اين حركات شرارت‌بار چيست و كيست؟»
همچنين در بخش‌های ديگر اين نمايشگاه موضوعاتی همچون اسلام‌هراسی و سابقه آن، اسلام‌هراسی رسانه‌ای و نسبت اين دو با يهود، اسلام‌ستيزی يهود در قرآن و سنت، 11 سپتامبر و تولد موج جديد اسلام‌هراسی مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده است.
اين گزارش حاكی است يكی از بخش‌های اين نمايشگاه معرفی «تری جونز»، كشيش هتاك امريكايی است، در بخشی از معرفی اين فرد آمده است كه او صاحب يك هتل بود و از سوی پيروان يك كليسا در آلمان به دليل تندروی و ارتكاب جرايم مالی اخراج شد.
نمايشگاه را كه ادامه می‌دهيم به بخشی می‌رسيم كه مربوط به انقلاب اسلامی است در اين بخش به نفاق افراد گوناگونی همچون بنی‌صدر، مسعود رجوی و ديگران پرداخته شده است، همچنين افرادی كه خود را روشنفكر می‌دانند ولی با عملكردشان بر ضد مردم كار كردند.
يكی از مهمترين گروه‌های تروريستی منافقين هستند كه در اين نمايشگاه به معرفی آنها پرداخته شده است، مروری بر تاريخچه و تفكرات منافقين، تاسيس سازمان و التقاط در مبانی سازمان از اين جمله هستند.
همچنين در اين نمايشگاه به شهدای بصيرت همچون شهيدان مطهری، بهشتی، لاجوردی و ديالمه پرداخته شده است.
captcha