عرضه نرم‌افزار «گنجينه هدايت» در نمايشگاه بين‌المللی قرآن
کد خبر: 2171868
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

عرضه نرم‌افزار «گنجينه هدايت» در نمايشگاه بين‌المللی قرآن

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «گنجينه هدايت» به همت مؤسسه «پارس ديزاين» توليد و در نمايشگاه بين‌المللی قرآن سال جاری به علاقه‌مندان ارائه شده است.

«سامان رئوفی» مسئول غرفه مؤسسه «پارس ديزاين» در گفت‌گو با خبرگزای قرآنی ايران(ايكنا)، درباره محصول قرآنی جديد اين مؤسسه گفت: نرم‌افزار «گنجينه هدايت» شامل متن قرآن كريم، ترجمه و تفسير قرآن، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه، مفاتيح‌الجنان، قرائت و حفظ و ادعيه و زيارات است.
رئوفی افزود: اين نرم‌افزار متن كامل قرآن كريم با خط عثمان‌طه همراه با ترجمه‌های فارسی استاد انصاريان، الهی قمشه‌ای و آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی را در خود جای داده است و همچنين شامل چهار دوره كامل ترتيل قرآن بر روی متن به‌ صورت آيه به آيه است.
مسئول غرفه مؤسسه «پارس ديزاين» ادامه داد: ترتيل‌های تعبيه شده در نرم‌افزار «گنجينه هدايت» با قابليت تكرار تا 10 بار و مكث بين آيات برای راحت‌تر شدن حفظ آيات قرآن كريم است و در اين زمينه از صدای قاريانی چون «سعد الغامدی»، «مشاری‌بن‌راشد عفاسی»، «علی حذيفی» و «ماهر معيقلی» استفاده شده است.
وی اظهار كرد: همچنين اين نرم‌افزار دارای قابليت و امكان جست‌وجو پيشرفته و ريشه‌ای كلمات و عبارات در متن قرآن و ترجمه‌ها است و امكان انتخاب محدوده نمايش تعداد نتايج جست‌وجو و تعداد آيات را فراهم می‌كند.
رئوفی گفت: از ديگر قابليت‌های اين محصول می‌توان به قابليت ارجاع سريع به آيات و ترجمه‌ آنها و امكان چاپ و ذخيره‌سازی صفحات مورد نظر اشاره كرد.
مسئول غرفه مؤسسه «پارس ديزاين» تصريح كرد: در كنار اين محصول نرم‌افزارهای اسلامی و قرآنی برای انواع دستگاه‌های تلفن همراه هديه داده می‌شود. مجموعه‌ای كامل از ادعيه و زيارات، دوره كامل ترتيل و تحقيق عبدالباسط و دوره ترتيل از «منشاوی»، «غامدی» و «شاطری» به تفكيك سوره از جمله اين نرم‌افزارها محسوب می‌شوند.
وی در معرفی ديگر محصول اين مؤسسه بيان كرد: نرم‌افزار گالری تصاوير اسلامی شامل 12 هزار فايل گرافيكی در موضوعات اسلامی و فرمت‌های مختلف مانند تصاوير زيبا در مضامين خداوند، پيامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع)، قرآن و ماه رمضان است.
رئوفی اضافه كرد: اين نرم‌افزار در قالب دو (DVD)تصاويری از رهبران و علمای بزرگ معاصر چون امام خمينی(ره) و تصاوير باكيفيتی از مسجد‌الحرام، مسجدالنبی، حرم حضرت علی(ع) و امام حسين(ع) را در خود جای داده است.
مسئول غرفه مؤسسه «پارس ديزاين» گفت: طرح‌های تهذيب، رسم‌الخط، حاشيه به‌صورت برداری يا وكتر با قابليت اعمال تغييرات و چاپ در ابعاد بسيار بزرگ و بدون محدوديت شامل برش و شيپ‌های اسلامی و فونت‌های نستعليق از ديگر امكانات بخش‌های اين نرم‌افزار محسوب می‌شوند.
يادآور می‌شود، اين نرم‌افزارها در غرفه شركت «پارس ديزاين»(غرفه شماره 48) در راهرو رسانه‌های ديجيتال نمايشگاه بين‌المللی قرآن، در شبستان مصلای امام خمينی(ره) به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
captcha