برگزاری نمايشگاه «هفته‌‌ای با قرآن در رمضان» در افغانستان
کد خبر: 2173360
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱

برگزاری نمايشگاه «هفته‌‌ای با قرآن در رمضان» در افغانستان

گروه فعاليت‌های قرآنی: نمايشگاه «هفته‌‌ای با قرآن در رمضان» به همت بخش فرهنگی كنسولگری جمهوری اسلامی ايران در هرات در اين شهر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه آسيای مركزی، اين نمايشگاه از روز 25 مرداد‌ماه به همت فعالان قرآنی و فرهنگيان استان خراسان جنوبی و برخی مراكز قرآنی شهر هرات برپا شد و به مدت يك هفته ادامه دارد.
«محمدعلی رضوانی»، مسئول فرهنگی كنسولگری ايران در هرات، درباره برگزاری اين نمايشگاه گفت: آثار ارائه شده در اين نمايشگاه شامل تذهيب، معرق‌كاری، نرم‌افزار و كتاب‌های قرآنی است كه توسط ناشران دو كشور ايران و افغانستان در اين نمايشگاه عرضه شده است.
رضوانی افزود: يك گروه تواشيح از استان اصفهان نيز در طول برپايی اين نمايشگاه، برای بازديدكنندگان برنامه همخوانی اجرا می‌كند.
وی تأكيد كرد: تمام روزهای برپايی اين نمايشگاه با اجرای برنامه‌هايی از جمله ويژه برنامه «عصری با قرآن» و برگزاری مسابقات مفاهيم قرآنی همراه است.
رضوانی بيان كرد: در هر يك از روزهای برپايی اين نمايشگاه، سه نفر از بازديدكنندگان و شركت‌كنندگان مسابقات قرآنی، به قيد قرعه برای زيارت حرم مقدس امام رضا(ع)، به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی از عموم شهروندان هرات خواست تا از اين نمايشگاه بازديد كرده تا از فيوضات معنوی قرآن كريم بهره‌مند شوند.
لازم به ذكر است، همزمان با برپايی اين نمايشگاه در هرات، نمايشگاه‌های مشابهی در شهرهای «كابل» و مزارشريف نيز در حال برگزاری است.
captcha