11 مهرماه؛ اعزام اولين گروه پيشرو به سرزمين وحی
کد خبر: 2192216
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

11 مهرماه؛ اعزام اولين گروه پيشرو به سرزمين وحی

گروه اجتماعی: معاون حج عمره سازمان حج و زيارت گفت: اولين پيش پرواز به مكه از تاريخ 11 مهرماه و اولين پيش پرواز به مدينه منوره از تاريخ 13 مهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اختتاميه اولين كنگره سراسری پزشكی حج و زيارت امروز، جمعه اول مهرماه، برگزار شد، در اين مراسم علی رياض، حجت الاسلام والمسلمين شهاب الدين وحيدی و عضنفر ميرزابيگی به توضيحاتی درباره مسائل پزشكی و فقهی در حج پرداختند.
علی رياض، رئيس مركز پزشكی حج و زيارت، در ابتدای مراسم با عرض تسليت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و تشكر از پزشكان حاضر در جلسه سخنان خود را آغاز كرد.
وی با تاكيد بر توجه ويژه اين سازمان به مضوعات مهم بهداشتی در حج گفت: يكی از موضوعاتی كه در زمينه بهداشت حج صورت گرفته عمل حلق در حج تمتع است كه بعضی از مراجع اعمال حلق را با ماشين برقی مجاز اعلام كرده اند.
رياض همچنين با اشاره به اينكه اصل بعثت و قيام براساس فرمايش پيامبر اسلام(ص) برای دستيابی به كمالات اخلاقی است، اهميت رعايت اخلاق پزشكی در حج را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: اخلاق پزشكی و برخورد مناسب با زائران برای اين سازمان بسيار با اهميت است و از همه پزشكان می خواهيم كه اخلاق پزشكی را در برخورد با زائران حتی در صورت خستگی رعايت كنند.
بر اساس گزارش ايكنا در ادامه مراسم وليد دنده بر، معاون حج عمره سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه اولين پيش پرواز به مكه از تاريخ 11 مهر ماه و اولين پيش پرواز به مدينه از تاريخ 13 مهر آغاز خواهد شد، افزود: اولين گروه زائرين به مدينه 17 مهر ماه اعزام خواهند شد و سيستم اعزام پزشكان از تهران به صورت پلكانی انجام خواهد گرفت.
در ادامه اين مراسم غضنفر ميرزابيگی، رئيس كل نظام پرستاری با اشاره به اين كه 73 پرستار به حج امسال اعزام می شوند، گفت: 41 پرستار به مكه و 32 پرستار به مدينه اعزام خواهند شد كه از اين تعداد 60 درصد جديد و 40 درصد از كادر قديمی هستند.
رئيس كل نظام پرستاری از پرستاران خواست به صورت منظم در مراكز درمانی حضور داشته باشند تا بهترين خدمات به زائران ارائه شود.
همچنين در پايان مراسم حجت الاسلام شهاب الدين وحيدی، به توضيحاتی در خصوص مسائل فقهی پرداخت.
يادآوری می شود، اختتاميه اولين كنگره پزشكی حج و زيارت ساعت 10 امروز اول مهرماه برگزار و اين كنگره عصر جمعه به كار خود پايان داد.
captcha