45 سال سابقه فعاليت‌های قرآنی در كانون آموزش قرآن تهران
کد خبر: 2197137
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲

45 سال سابقه فعاليت‌های قرآنی در كانون آموزش قرآن تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: كانون آموزش قرآن تهران با سابقه 45 سال سابقه تدريس دوره‌های قرآنی تا كنون هزاران قرآن‌آموز تربيت كرده و هر ساله پذيرای بيش از سه هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به فراگيری علوم قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، كانون آموزش قرآن با 45 سال سابقه تعليم و تعلم و اهدای بيست شهيد و تربيت هزار قرآن‌آموز يكی از كانو‌ن‌های پر تحرك تعليم قرآنی است.
كانون آموزش قرآن تهران در حال حاضر دارای 2451 قرآن‌آموز و 111 مدرس و 45 همكار است و موفق‌ترين برنامه جنبی كانون كلاس‌های پيش‌دبستانی است كه همه ساله با حدود 85 شاگرد تشكيل می‌شود.
اين كانون دارای دو معاونت آقايان و بانوان است كه معاونت بانوان علاوه بر دفتر مركزی دارای 8 شعبه است كه عبارتند از شعبات بيت‌الزهرا(س)، مكتب نرجس(س)، مؤسسه گل نرگس، اصحاب‌المهدی(عج)، شهيد دستواره، جان‌ نثاران سيدالشهدا(ع)، شعبه كرج و صاحب‌الزمان(عج).
اين كانون علاوه بر فعاليت‌های قرآنی همچون برگزاری كلاس‌های خودآموز و روخوانی، روخوانی و روانخوانی، تجويد، صوت و لحن، احكام، حفظ قرآن، عربی و پيش دبستان قرآن در عرصه فرهنگی و اجتماعی نيز فعاليت می‌كند.
از فعاليت‌های فرهنگی و اجتماعی اين كانون می‌توان به برگزاری مراسم شبی با قرآن، مراسم دعای عرفه، بازديد از شعبات كانون، اعطای وام قرض‌الحسنه، اعطای گواهی پايان‌دوره، جشن تاجگذاری و آغاز امامت امام زمان(عج) و ... اشاره كرد.
معاونت آقايان همچون سال‌های گذشته موفق به آموزش عملی و نظری بيش از هشتاد قرآن‌آموز در سال 89 ـ 90 شده است و آموزش خودآموز و روخوانی و روانخوانی، فصيح‌خوانی، تجويد، صوت و لحن و كلاس‌های عمومی، بازديد از موزه‌ها از فعاليت‌های اين كانون بوده است.
واحد بانوان اين مركز فعاليت‌های اصلی خود را بر روی آموزش يكصد واحد درسی معارف اسلامی مصوبه هيئت مديره كانون متمركز كزده است كه عبارتند از حفظ قرآن، خودآموز، روخوانی و روانخوانی، فصيح‌خوانی، تجويد، صوت و لحن، تفسير، اصول عقايد، رساله حقوق، احكام، عربی، مفاهيم قرآن، آيين نگارش، روش تحقيق، روش سخنرانی، روش تدريس و خوشنويسی.
تاكنون 120 نفر با گذراندن يكصد واحد درسی موفق به دريافت دانشنامه تدريس معارف اسلامی شده و جذب مراكز قرآنی از جمله كانون آموزش قرآن شده‌اند.
كلاس‌های واحد آقايان روزهای پنجشنبه بعداز ظهرها و روزهای جمعه هر هفته صبح‌ها و واحد بانوان از شنبه تا چهارشنبه بعدازظهرها از ساعت 14 آغاز شده و تا 18 ادامه می‌يابد.
از دروسی كه دانش‌آموزان پيش‌دبستانی در طول سال تحصيلی فرا می‌گيرند می‌توان به حفظ قرآن، حفظ حديث، تاريخ اسلام، آموزش لغات عربی، آموزش نماز، آموزش حروف تا حد تسلط به روخوانی قرآن، آيت‌الكرسی، آموزش ادعيه، خميزبازی، شعر و سرود، آموزش قصه‌گويی و نقاشی اشاره كرد.
در پايان يادآوری می‌شود، دفتر مركزی اين كانون در تهران، خيابان وحدت اسلامی، بعد از مدرسه هاجر، انتهای كوی زهره، پلاك 700 واقع شده است.
captcha