مكه مكرمه تا 6 سال ديگر به يك شهر هوشمند تبديل می‌شود
کد خبر: 2219906
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

مكه مكرمه تا 6 سال ديگر به يك شهر هوشمند تبديل می‌شود

گروه بين‌الملل: امير مكه از تبديل شدن مكه مكرمه به يك شهر هوشمند به مركزيت مسجد مسجدالحرام تا 6 سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «Arab News»، خالد الفيصل، امير مكه ديروز، 17 آبان‌ ماه، يك روز پيش از پايان حج، در جريان يك نشست خبری در منا اعلام كرد كه با بهره‌گيری از فناوری‌های مدرن شهر مكه تا 6 سال آينده، هوشمندترين شهر جهان خواهد شد.
وی گفت: دولت عربستان در حال تلاش برای اجرای طرح هوشمندسازی مكه مكرمه است كه شامل ارائه خدمات لازم برای اجرای مناسك حج و عمره به ويژه در بحث حمل و نقل خواهد بود.
منصور التركی، سخنگوی وزارت كشور عربستان نيز در اين نشست اعلام كرد: نزديك به 70 درصد زائران، منا را پيش از غروب روز سه‌شنبه ترك كردند و بقيه آن‌ها شب را در منا مانده و پس از اجرای مناسك رمی جمرات در روز چهارم كه مستحبی است، امروز، چهارشنبه 18 آبان، عازم مكه خواهند شد.
وی افزود: مرحله دوم طرح‌های امنيتی در مكه با عزيمت نيمی از زائران به سوی شهر مدينه آغاز شده است.
فايز البركاتی، سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان نيز اعلام كرد كه حركت زائران به سمت مدينه به صورت رسمی از روز پنج‌شنبه، 19 آبان، آغاز خواهد شد.
همچنين عبدالله بن عبدالعزيز الربيعه، وزير بهداشت عربستان با ارائه آماری از بيماری‌ها و مراجعه به مراكز درمانی مكه و مدينه در حج امسال اعلام كرد كه هيچ گزارشی از شيوع بيماری‌های مسری و عفونی در حج امسال گزارش نشده است.
captcha