نمازظهر عاشورا به امامت نماينده ولی‌فقيه در ميدان انقلاب زنجان اقامه می‌شود
کد خبر: 2234361
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

نمازظهر عاشورا به امامت نماينده ولی‌فقيه در ميدان انقلاب زنجان اقامه می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس ستاد اقامه نماز استان محل برگزاری نمازظهر عاشورا در زنجان را ميدان انقلاب اعلام كرد و گفت: نماينده ولی‌فقيه در استان، امامت نماز ظهر عاشورا را برعهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، «سعيد ناصری»، رئيس ستاد اقامه نماز استان زنجان، روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: همه ما به عنوان شيعيان مولا علی (ع) و با تأسی از اباعبدالله (ع)، بايد پس از عزاداری‌های حسينی، همزمان با اذان ظهر در اقصی نقاط استان نسبت به اقامه نماز ظهر عاشورا اقدام كنيم.
وی با بيان اين‌كه در برخی شهرهای بزرگ استان از جمله زنجان، مكان‌هايی برای برگزاری نمازظهر عاشورا مشخص شده است كه اغلب همان مصلی‌ها می باشند، افزود: امسال تصميم براين شده است كه در 31 روستای استان كه روحانی در آنها مستقر هستند، نماز باشكوه ظهر عاشورا به صورت جماعت و حتّی‌المقدور در مكان‌های غيرمسقف برگزار شود.
اين مقام مسئول با اشاره به حضور روحانی و امام جماعت در كليه هيئات عزاداری، اظهار كرد: انتظار می‌رود اين هيئات در لحظه اقامه اذان ظهر عاشورا، حتی اگر در محل برگزاری نماز نباشند در مسير حركت خود نسبت به اقامه نماز ظهر عاشورا اقدام كنند.
وی خاطرنشان كرد: اين درخواست وجود دارد كه مداحان اهل‌بيت (ع) با توجّه به پيام امام‌حسين (ع) كه می‌فرمايند«انی احبّ الصلاة» اقدام به اقامه اذان ظهر عاشورا در افق شرعی كنند و در هر منطقه‌ای كه هستند، به صورت همزمان مردم را جهت اقامه نماز ظهر عاشورا دعوت نمايند.
رئيس ستاد اقامه نماز استان با بيان اين‌كه هيئات عزاداری بايد با خاموش كردن بلندگوها در هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا، برای نمازگزاران مزاحمت ايجاد نكنند، ابراز كرد: از عزاداران تقاضا می‌شود حتّی‌المقدور مهر و زيرانداز به همراه داشته باشند و با وضو در عزاداری حاضر شوند، هرچند تداركات لازم برای زيرانداز و مهر و تجديد وضوی شركت‌كنندگان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان كرد: اميدواريم همان‌گونه كه همه ساله در مراسم عزاداری حسينيه اعظم زنجان بين 300 تا 350 هزارنفر حضور پيدا می‌كنند، در نماز ظهر عاشورا نيز شاهد حضور باشكوه مردم در اقصی نقاط استان باشيم.
ناصری در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری هفدهمين دوره مسابقه استانی با عنوان «تجلّی نماز» اشاره كرد و گفت: آخرين مهلت تحويل پاسخنامه به ستاد اقامه نماز يا روابط عمومی دستگاه‌های دولتی در مرحله غيرحضوری از 30 آبان‌ماه الی 30 آذرماه می‌باشد و زمان امتحان حضوری 20 دی‌ماه جاری است.
وی با بيان اين‌كه اعلام نتايج مرحله غيرحضوری جهت شركت در مرحله حضوری 5 دی‌ماه خواهد بود اظهار كرد: محل تهيه كتاب اين مسابقه، فروشگاه نشر آثار نماز در شهر زنجان، ستاد اقامه نماز شهرستان‌های استان و رابطين نماز دستگاه‌های اجرايی استان است.
captcha