لزوم تدوين روش‌های آموزشی براساس ظرفيت و نياز مخاطب
کد خبر: 2242273
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
بررسی روش‌های آموزشی/51

لزوم تدوين روش‌های آموزشی براساس ظرفيت و نياز مخاطب

گروه مؤسسات قرآنی: استفاده از متخصصان و كارشناسانی كه بتوانند بر اساس نياز، ظرفيت و توانايی قرآن‌آموز آموزش‌ها را ارائه دهند در مؤسسات مثمر ثمر خواهد بود.

مجتبی وزيری، مدير مسئول كانون آموزش قرآن تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در بخش اول مصاحبه خود در مورد روش‌های آموزش در مؤسسات قرآنی اذعان كرد: آموزش بيش از 30 ساله كانون بيشتر بر حسب روشی بوده كه دفتر فرهنگ نشر اسلامی با عنوان خودآموز قرآن در اختيار كانون قرار داده است اما اين يك چارچوب است و هر يك از مربيان می‌توانند براساس روشی كه دارای نتيجه بهتری است به آموزش بپردازند.
اين مسئول آشنايی با مبانی و روش‌های آموزشی قرآن را برای مؤسسات قرآنی ضروری دانست و افزود: در رابطه با آموزش قرآن بايد گفت اين امر در حال حاضر متولی پيدا كرده و مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی به عنوان متولی اين كار در حال نظام‌مند شدن است و با دادن مجوز به افراد فرد را دعوت كرده است.
وی در بخش دوم مصاحبه خود در مورد حضور كارشناسان قرآن در مؤسسات جهت پاسخگويی به سؤالات قرآن‌آموزان يادآور شد: استفاده از متخصصان و كارشناسانی كه بتوانند بر اساس نياز، ظرفيت و توانايی قرآن‌آموز آموزش‌ها را ارائه دهند در مؤسسات مثمر ثمر خواهد بود.
وزيری در مورد خروجی مؤسسه تا كنون اظهار كرد: اين كانون از سال 1347 فعاليت خود را در حوزه آموزش قرآن آغاز كرده است و تا كنون 45 شخصيت برجسته در اين كانون به فراگيری قرآن پرداخته‌اند و برخی از آنان نيز در حال حاضر در اين كانون فعاليت می‌كنند.
اين مسئول در مورد گواهينامه‌هايی كه در پايان هر دوره برای قبول‌شدگان در آزمون پايانی صادره می‌شود تصريح كرد: مشكل بزرگ اين كانون صدور گواهينامه‌های پايان دوره افراد و عملكرد خارجی آن است كه در حال برنامه‌ريزی هستيم كه اين گواهينامه را به امضای حجت‌الاسلام «حميد محمدی» قائم مقام وزير ارشاد اسلامی و رياست فعاليت‌های قرآين كشور برسانيم تا در خارج از مؤسسه نيز اعتبار پيدا كند.
وی ارزيابی فعاليت‌های مؤسسات را كاری ضروری دانست و اظهار كرد: اگر مؤسسات ارزيابی نشوند كار راكت می‌ماند يعنی بايد دائما مؤسسات و كانون‌های قرآن ارزيابی شوند تا نقاط ضعف استاد، روش‌های آموزشی و حتی مدير مشخص شود و اگر نياز به تذكر است به آنها تذكر داده شود و اگر خوب كار كرده‌اند تشويق شوند.
مدير مسئول كانون آموزش قرآن تهران در پايان در مورد دغدغه مؤسسات در آموزش قرآن خاطرنشان كرد: اولين دغدغه كم كاری مجدانه نظام جمهوری با اين مؤسسات قرآن است و دومين دغدغه اين است كه مسئولان به آن چيزی كه می‌گويند عمل كنند.
captcha