انتشار كتاب مقالات دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيطی
کد خبر: 2285782
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

انتشار كتاب مقالات دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيطی

گروه هنر: به گفته سيدمحمد فدوی مقالات برگزيده بخش پژوهش نخستين دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيطی شهر به همراه مقالات اساتيد دعوت شده پس از پايان دوسالانه، در قالب يك كتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از ستاد خبری نخستين دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيط شهر، سيدمحمد فدوی دبير بخش پژوهش نخستين دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيطی شهر با بيان اين مطلب گفت: بخش پژوهش، همايش‌های علمی دوسالانه را شامل می‌شود كه پيرو انتشار فراخوان، مقالات و رساله‌های متعدد به دبيرخانه اين دوسالانه در سازمان زيباسازی شهر تهران رسيد كه از بين آنها آثار برگزيده به همايش راه پيدا كرد.
وی با اشاره به روند داوری آثار رسيده توضيح داد: پس از دسته‌بندی آثار رسيده به دبيرخانه، داوری آثار پژوهشی از يازدهم اسفندماه با حضور عبدالمجيد حسينی‌راد، ايرج اسكندری و مصطفی گودرزی از داوران اين بخش آغاز شد.
به گفته دانشيار دانشكده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران و رئيس دانشكده هنرهای تجسمی، در بخش پژوهش علاوه‌ بر برگزاری مسابقه، اساتيد بنام در حوزه گرافيك و ديوارنگاری مانند آيدين آغداشلو، فرشيد مثقالی، مصطفی اسداللهی، سعيد حقير، محمدعلی بنی‌اسدی و ... برای شركت در اين بخش، ارائه مقاله و بيان نظرات و ديدگاه‌های خود دعوت به عمل آمده است.
دانشيار دانشكده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران درباره كيفيت علمی مقالات ارائه شده به اين دوسالانه گفت: با توجه به اينكه اين دوسالانه در نخستين دوره برگزاری است و همچنين فرصت اندك ما برای تبليغات، مقاله‌های ارسالی به دبيرخانه، از سطح كيفی و بار علمی بسيار بالايی برخوردار است، اما از نظر كمی چندان رضايت‌بخش نيست كه اميدواريم با استمرار برگزاری آن، ضعف كمی مقالات نيز برطرف شود.
دبير بخش پژوهش نخستين دوسالانه ديوار نگاری و گرافيك محيطی شهر تهران با بيان اينكه تمامی مقالات ارائه شده به اين دو سالانه در قالب يك كتاب پس از اتمام جشنواره منتشر خواهد شد، درباره ضرورت برگزاری اين دوسالانه تصريح كرد: هنرهای شهری با انواع هنرهای تجسمی شهری، معماری و شهرسازی ارتباط مستقيم دارد. حتی بحث‌های نظری روانشناسی و زيباشناسی شهری نيز در اين مسئله دخيل‌ است و بايد همواره به شهرمان كه بخشی از زندگی روزانه‌مان در آن می‌گذرد همانند خانه‌ای كه در آن زندگی می‌كنيم توجه كنيم و برگزاری اين دوسالانه نيز نشان‌دهنده اهميت موضوع و درك مسئله از سوی دانش‌آموختگان و اساتيد اين رشته‌ها است.
فدوی درباره جوايز بخش پژوهش اعلام كرد: در بخش رساله و مقاله سه نفر برگزيده شناخته خواهند شد كه جوايز آ‌نها شامل هديه نقدی است. به جز اين، پنج نفر ديگر نيز در اين بخش‌ها معرفی می‌شوند كه علاوه‌بر دريافت هديه نقدی مقاله‌هايشان در كتابی كه پيش از اين توضيح دادم به چاپ خواهد رسيد.
دبير بخش پژوهش نخستين دوسالانه ديوارنگاری و گرافيك محيطی شهر تهران در پايان عنوان كرد كه تمامی سخنرانی‌های بخش پژوهش پنجشنبه و شنبه هجدهم و بيستم اسفندماه در مركز همايش‌های برج ميلاد برگزار خواهد شد. همچنين شنبه ميزگردی با حضور مديران شهری سازمان زيباسازی شهرداری تهران و تعدادی از هنرمندان برگزار خواهد شد.
يادآور می‌شود، نخستين دوسالانه ديوار نگاری و گرافيك محيطی شهر تهران از سوی سازمان زيباسازی شهرداری تهران و با هدف ارتقای كيفيت بصری شهر از 18 تا 21 اسفندماه درسه بخش مسابقه، نمايشگاه آثار طراحی و نمايشگاه تجهيزات و بخش پژوهش و همايش علمی در محل برج ميلاد تهران برگزار می‌شود.
captcha