نماز كامل‌ترين پاسخ به عالی‌ترين نياز انسان است
کد خبر: 2290211
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

نماز كامل‌ترين پاسخ به عالی‌ترين نياز انسان است

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس ستاد اقامه نماز آذربايجان غربی نماز را كامل‌ترين پاسخ به عالی‌ترين نياز انسان دانست و اين فريضه اولين ثمره حكومت صالحان و بهترين كاری است كه انسان را به خدا نزديك می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، علی برزگر، عصر ديروز 22 اسفندماه جاری در جلسه مشترك با روسای مراكز و واحدهای دانشگاه پيام نور استان، نماز را كامل ترين پاسخ به عالي‌ترين نياز انسان دانست و افزود: همه دين ما در نماز خلاصه شده است.
وی با اشاره به آياتی از قرآن كريم گفت: اين فريضه اولين ثمره حكومت صالحان و بهترين كاری است كه انسان را به خدا نزديك می كند.
وی با بيان اينكه هيچ عملی چون نماز انسان را تعديل نمی‌كند افزود: نمازگزار نه به آنچه كه بدست می‌آورد مغرور می‌شود و نه به آنچه كه از دست می‌دهد مايوس می‌شود، بلكه هر دو را وسيله‌ای برای پيروزی قرار می‌دهد.
رئيس ستاد اقامه نماز آذربايجان غربی با تاكيد بر توجه به مفهوم و عمق نماز گفت: آموزش نماز را نبايد فقط انتقال اطلاعات در نظر گرفت بلكه آثار آن بايد در رفتار ما تجلی پيدا كند.
علی ظهری رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربی نيز در اين جلسه گفت: آثار نماز در تمام امورات زندگی انسان تاثيرگذار است كه با توجه به آن، می‌توان تاثيرات عينی را در زندگی افراد مشاهده كرد.
وی با اشاره به ساماندهی نمازخانه‌ها در مراكز و واحدهای دانشگاه پيام نور استان تأكيد كرد: ما بايد علاوه بر نمازگزاری در اقامه اين فريضه دينی نيز تلاش كنيم.
گفتنی است، در اين جلسه روسای مراكز و واحدهای پيام نور آذربايجان غربی به ارائه پيشنهاد در زمينه گسترش اين فريضه نماز پرداختند.
captcha