ارتباط بيشتر با جهان اسلام به كمك 40 زبان ايكنا فراهم می‌شود
کد خبر: 2290784
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶

ارتباط بيشتر با جهان اسلام به كمك 40 زبان ايكنا فراهم می‌شود

گروه اجتماعی: رئيس جهاد دانشگاهی با اشاره به 40 زبانه شدن ايكنا اظهار اميدواری كرد كه به كمك اين 40 زبان و خبرنگاران افتخاری كه در سراسر دنيا داريم بتوانيم ارتباط خود را با جهان اسلام بيشتر كرده و اطلاعات جهان اسلام به خصوص بيداری اسلامی را بهتر منتقل كنيم.

محمدحسين يادگاری، رئيس جهاد دانشگاهی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به 40 زبانه شدن ايكنا، گفت: يكی از مواردی كه می‌توانيم با جهان ارتباط بيشتری داشته باشيم بحث سايت‌ها و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی است و يكی از فعاليت‌های بسيار مهم جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ايكنا است كه قبلاً به 37 زبان زنده دنيا اخبار دينی را منتشر می‌كرد و به زودی فعاليت خود را به 40 زبان گسترش می‌دهد.
وی اظهار اميدواری كرد كه به كمك اين 40 زبان و خبرنگاران افتخاری كه در سراسر دنيا فعال هستند، بتوانيم ارتباط خود را با جهان اسلام بيشتر كرده و اطلاعات جهان اسلام به خصوص بيداری اسلامی را بهتر منتقل كنيم.
يادگاری اين نوع پايگاه‌ها را كمك‌رسان دانست و اظهار اميدواری كرد تا فعاليت‌های خبرگزاری قرآنی ايران هر چه بهتر و بيشتر توسعه پيدا كند.
وی در پاسخ به اين سؤال كه موفق‌ترين پروژه جهاد دانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی و پژوهشی چه طرح‌هايی بوده است، گفت: در بخش پژوهشی، طرح پژوهشگاه رويان در توليد يك بيورأكتور توليد پروتئين برای درمان بيماری‌های خونی جزو بهترين طرح‌ها بود.
وی ورود همه جانبه جهاد دانشگاهی در بخش فنی‌ و مهندسی نفت و گاز را يكی ديگر از طرح‌های موفق جهاد دانشگاهی اعلام كرد و افزود: خوشبختانه وزير نفت با توجه به تجربه‌های خوب جهاد دانشگاهی زمينه‌ را برای ورود جهاد دانشگاهی در بخش برق و بخش تكنيك‌های جديدی كه در آينده می‌توانيم دانش فنی آن را بومی كنيم، فراهم كرده است.
يادگاری از تحويل اولين دكل نفت بومی شده بخش خشكی به وزارت نفت در اوايل سال 91 خبر داد و اعلام كرد: در آينده نزديك فعاليت‌های ديگری در بخش نفت خواهيم داشت كه به اطلاع عموم می‌رسانيم.
رئيس جهاد دانشگاهی فعاليت‌های موفق بخش فرهنگی در سال 90 را فعاليت‌های خوب سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهی و سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان دانست و گفت: در اواخر شش ماهه اول سال 91 مسابقات قرآنی دانشجويان مسلمان جهان به همت حجت‌الاسلام والمسلمين تقوی، رئيس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور و كنسولگری ايران در نجف در اين شهر برگزار می‌شود كه اين هم يكی از محورهايی است كه طرح آن در سال 90 ريخته شده و اجرای آن در سال 91 صورت می‌گيرد.
يادگاری در مورد محور فعاليت‌های سال 91 نيز گفت: به دنبال بحث تحول راهبردی جهاد دانشگاهی برای 30 سال آينده هستيم و نقطه نظر هيئت رئيسه هم بيشتر بر روی اين مسئله متمركز است. يعنی علاوه بر اينكه هر كدام از معاونت‌های جهاد به صورت مجزا برنامه خوبی برای سال 91 طراحی كرده‌اند، در حال فراهم كردن زيرساخت‌ها و اتاق فكرهايی با هدف طراحی برنامه تحول راهبردی جهاد در 30 سال آينده هستيم.
captcha