مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان مرکزی در زمینه اقامه نماز برگزار شد
کد خبر: 2291958
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹

مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان مرکزی در زمینه اقامه نماز برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان مرکزی در زمینه اقامه نماز در سال 89 امروز، 24 اسفندماه در استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام حسينی‌پور، امام جمعه موقت اراك در این مراسم، گفت: زيباترين خير العمل نماز است كه تحت هر شرايطی بايد به اين فريضه الهی پرداخت.
وی با اشاره به قول فرمايش خاتم‌الانبياء حضرت محمد‌بن عبدالله(ص) «الصلاة وجه دينكم» معرفی شده است، اضافه كرد: نماز نماد دينداری و عدم دين‌داری مومن است.
حجت‌الاسلام حسينی‌پور اذعان كرد: اگر به نماز به عنوان يك امر الهی نگاه شود و مومن به معنای واقعی كلمه در اين است تمام تعاريف و شاخصه يك فرد مومن در اين امر خلاصه می‌شود.
امام جمعه موقت اراك در ادامه با بيان اينكه اگر می‌خواهيد چهره مومن را شناسايی كنيد به نماز وی مراجعه كنيد، اظهاركرد: اگر انسان واقعا نمازگزار باشد آثار نماز در ديگر كارهای وی نيز هويدا خواهد بود و بر ديگر اقدامات وی در كليه امور تاثيرگذار است.
وی در ادامه تاكيد كرد: اگر می‌خواهيد چهره دينی خود را به ديگران بازشناسيد و يا به وجه دينی كسی پی ببريد با به نمايش گذاشتن به موقع نماز و تكليف به فرايض دينی است.
به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام سيدمحمدباقر حسينی‌اراكی، دبير ستاد اقامه نماز استان مركزی در ادامه اين نشست، گفت: در سال 1388، شصت دستگاه مورد بررسی قرار گرفت كه در نهايت 37 دستگاه مورد تقدير قرار گرفت.
وی با اشاره به اينكه در سال 89 تعداد دستگاه‌های برتر در بين 60 دستگاه 43 دستگاه بوده است، ادامه داد: تعداد دستگاه‌های برتر در سال 89 نسبت به سال 88 از رشدی بیش از 7 درصد برخوردار بوده است.
حجت‌الاسلام حسينی اذعان كرد: در سال‌های قبل از 88 تعداد دوهزار و 425 نفر از كارگزاران دولت دوره 28 ساعته آداب نماز و اسرار نماز را گذرانده‌اند كه در سال اين رقم به 5 هزار و 650 در همان ساعت و در سال 89، 472 نفر به تعداد سال 88 اضافه شده و اين دوره آموزشی را گذرانده‌اند.
دبير ستاد اقامه نماز استان مركزی در پايان، افزود: نظارت ستاد اقامه نماز بر عملكرد دستگاه‌های اجرايی در سال 89 صرفا نظارت براقدام يا عدم اقدام دستگاه در برنامه‌های عملياتی نبوده است، بلكه بر چگونگی برنامه‌ريزی، نظارت و ارزيابی دستگاه در مورد هر يك از برنامه‌های عملياتی نيز تاكيد داشته است.
captcha