شيخ سعودی تعطيلی اجباری كار هنگام نماز را بدعت اعلام كرد
کد خبر: 2297205
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱

شيخ سعودی تعطيلی اجباری كار هنگام نماز را بدعت اعلام كرد

گروه بين‌الملل: عبدالله العويلط، شيخ سعودی، با زير سؤال‌بردن اقدام پليس امر به معروف در عربستان مبنی بر اجبار صاحبان مراكز تجاری به تعطيلی كار و بستن مغازه در اوقات نماز، اعلام كرد: بسته شدن بازار هنگام اقامه نماز بدعتی بی‌اساس و برخلاف عقل و دين است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «البيان» چاپ امارات، عبدالله العويلط، پژوهشگر امور شرعی و عضو هيئت تحقيق و دادستانی كل عربستان سعودی، اظهار كرد: بستن مراكز تجاری و ديگر اماكن داد و ستد هنگام اقامه نماز بدعتی بی‌اساس است كه در دين اسلام وجود ندارد و عقل سليم آن را نمی‌پذيرد.
عبدالله العويلط در ادامه افزود: بستن اماكن تجاری مخالف شريعت اسلامی و به ضرر مردم است، زيرا اسلام دينی است كه برای دفع ضرر آمده، اين كار سبب می‌شود مردم برای خريد يا كارهای ديگر محدود شوند و اجحاف در حق مغازه‌داران است.
اين شيخ سعودی در پايان يادآور شد: بسته شدن بازار هنگام نماز بدعت است، زيرا در صدر اسلام چنين كاری انجام نمی‌شد؛ در آن زمان اجباری وجود نداشت، بنابراين اشكال اين اقدام، اجباری بودن آن است و در حال حاضر كسی آن را از روی رضايت و به‌صورت خودجوش كه اصل نيز بر همان است، انجام نمی‌دهد.
براساس اين گزارش، در عربستان سعودی معمول است كه در اوقات نماز مراكز تجاری، پمپ بنزين‌ها، رستوران‌ها و حتی داروخانه‌ها به مدت 30 تا 40 دقيقه تعطيل شوند.
صاحبان اين اماكن هنگام نزديك‌شدن اوقات نماز از ترس برخوردهای غير منطقی نيروهای «امر به معروف» عربستان سعودی از مشتريان خود می‌خواهند كه زودتر خريد كرده يا محل را ترك كنند.
captcha